محمدرضا احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به لزوم ایجاد فضای مناسب برای استفاده از سامانه آسمان نما و همچنین در نظرگرفتن علاقه مندی های شهروندان و مشتاقان نجوم، زیرساخت و مکان مناسب برای این منظور در قالب پارک نجوم فراهم می شود.
پیش از این رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرده بود که آماده همکاری برای نصب و راه اندازی دستگاه آسمان نما موسوم به 'پلانتاریوم' در صورت تامین فضای مناسب است.
این دستگاه در سال 1384 و به قیمت حدود 2 میلیارد ریال توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شده و هم اکنون در مکانی مناسب و با رعایت موازین ایمنی نگهداری می شود.
طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر بود که سامانه آسمان نما در کنار رصدخانه تاریخی این شهرستان راه اندازی و بهره برداری شود که به دلیل وجود معارض ملکی در سایت رصدخانه، فعالیت شرکت مجری نصب متوقف شده است.
شهردار مراغه ادامه داد: در این راستا، شهرداری مراغه با ایجاد فضای لازم در پارک نجوم، آماده همکاری با سازمان ها و نهادها برای نصب سامانه آسمان نما است.
احمدی اضافه کرد: با بهسازی و مناسب سازی پارک ولیعصر (عج) که در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد، این محل می تواند در آینده نزدیک به پارک نجوم تبدیل می شود.
وی گفت: طرح بهسازی پارک ولیعصر(عج) در یکی از بهترین نقاط گردشگری شهر در زمینی به مساحت 26 هزار متر مربع و با پنج میلیارد ریال اعتبار انجام می شود.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای حدود 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.