امین امینیان روز چهارشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات پروژه گازرسانی به روستاهای فوق، گفت: مردم مناطق حفاظت شده جنگلی به استفاده از گاز طبیعی نیاز دارند و هم در آستانه ثبت جهانی جنگل های ارسباران به جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان باید پروژه گازرسانی به بخش منجوان تسریع و موانع و مشکلات آن برطرف شود.
وی اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای بخش منجوان به دلیل سردسیر و جنگلی بودن این منطقه از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است.
امینیان با اشاره به اینکه 15درصد پوشش گیاهی کشور و 10گونه گیاهی منحصر به فرد دنیا در این جنگل ها قرار دارد، گفت: گازرسانی به مناطق جنگلی هم به حفاظت و صیانت از این گونه های نادر کمک می کند و هم خدمت به مردم و تامین رفاه و آسایش آنان است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه با توافقات انجام شده در مرکز استان درصدد حل موانع و مشکلات گازرسانی به بخش منجوان هستیم، گفت: با تلاش و پیگیری های فرمانداری و مکاتبات انجام شده، پروژه گازرسانی به مسیر جدید در تعداد یازده روستای دهستان کیوان و منجوان شرقی از جمله روستاهای لته جان، بایدیق، زرنق، لالان سفلی و علیا، عمارت، همنشین و گاوآهن مطالعه و توافقات لازم برای اجرای آنها انجام شده است.
توحیدی، از گازدار شدن هفت روستا از 32روستای بخش منجوان در چند روز آینده خبر داد و افزود: تا دهه فجر امسال 20روستای خداآفرین از نعمت گاز بهره مند می شوند.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در فاصله 220 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی واقع است که در سال 1390 از شهرستان کلیبر منفک و تبدیل به شهرستان شد. مرکز این شهرستان شهر خمارلو است.
شهرستان خداآفرین از سه بخش مرکزی، گرمادوز و منجوان تشکیل یافته‌ است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
/3038/7468/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.