سرهنگ صابر عباس زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بحث مصرف مواد مخدر و روان گردان ها در سرقت های خرد به چشم می خورد و در جرایم خشن که در این استان رخ داده قتل به دلیل مصرف این مواد دیده نشده است.
وی ادامه داد: در شش ماهه امسال تا به امروز 26 فقره پرونده قتل تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 16 درصد کاهش یافته و تمامی عوامل قتل ها کشف و دستگیر شده اند.
سرهنگ عباس زاده گفت: 20 درصد قتل‌های صورت گرفته در استان به خاطر اختلافات خانوادگی، 15 درصد به دلیل اختلافات ملکی و 20 درصد نیز در اثر نزاع و درگیری بوده است.
وی در خصوص علت و انگیزه قتل دو فرزند در محل اخمقیه تبریز به دست پدرشان اظهار کرد: به دلیل اینکه قاتل پس از قتل متواری و اقدام به خودکشی کرده بود انگیزه این قتل نامشخص ماند.
رئیس پلیس اگاهی اذربایجان شرقی همچنین در خصوص پرونده قتل دختر دانشجویی که در دی ماه سال 1394 در منطقه باسمنج به قتل رسیده بود نیز اظهار کرد: این پرونده هنوز در دست بررسی است و قاتل ان تا کنون شناسایی نشده است.
وی در خصوص جرایم اقتصادی رخ داده در استان افزود: در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تشکیل پرونده های ارتشاء، اختلاس، زمین‌خواری، ارائه تسهیلات غیرمجاز از طریق بانکی و تبانی در معاملات 11 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ عباس زاده ادامه داد: در حوزه جعل در 6 ماه نخست امسال، هفت درصد کاهش و در حوزه کلاهبر داری نیز با دو درصد افزایش مواجه هستیم که بیشترین کلاهبرداری از نوع کارت به کارت بوده است.
وی اظهار کرد: کلاهبرداری کارت‌به‌کارت به عنوان رایج‌ترین شیوه برای فریب و خالی کردن حساب عابر بانک و اینترنتی هموطنان است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی همچنین در زمینه چک‌های جعلی و مفقودی و خرید و فروش آن به اصناف هشدار داد و گفت: ارزش ریالی جرایم اقتصادی استان را 146 میلیارد تومان با 306 پرونده است.
وی با بیان اینکه 50 درصد سرقت‌های آذربایجان‌شرقی را سرقت خودرو به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: 70 درصد کل سرقت‌های خودرو مربوط به خودروی سواری پراید است.
سرهنگ عباس زاده ادامه داد: 50 درصد کل سرقت‌های استان آذربایجان‌شرقی مربوط به سرقت وسائط نقلیه اعم از خودرو، موتور سیکلت و وسایل داخل خودرو است.
وی همچنین با اشاره به اینکه در شش ماه شال جاری سرقت منزل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو درصد کاهش یافته و 75 درصد سرقت‌های رخ داده کشف شده، اظهار کرد: در این مدت سرقت مغازه با 10 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه بود و 92 درصد سرقت‌های مغازه نیز کشف شده است.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال در زمینه سرقت با دو درصد کاهش مواجه بودیم، گفت: 85 درصد کل سرقت‌های استان در این مدت کشف شده و 162 باند سرقت متلاشی و 400سارق دستگیر شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.