حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم جمعه شب در مراسم جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان غیرعمد آذربایجان شرقی، افزود: کمک به هم نوع و افراد نیازمند یکی از ویژگی های مهم مردم خیر آذربایجان و تبریز است که این خصیصه حتی در میان آذربایجانی هایی که سال ها از موطن خود جدا شده اند، دیده می شود و این برای همه ما مایه افتخار و مباهات می باشد.
وی، ضمن قدردانی از تمامی نیکوکاران و خیرانی که در جشن گلریزان شرکت کرده اند، اظهار کرد: چنین جشن هایی می تواند مهر و محبت و عشق و علاقه به هم نوع در گرفتاری های مختلف را در جامعه تعمیق بخشد.
آل هاشم با اشاره به روایات مختلف در خصوص کمک به نیازمندان، گفت: امام حسن مجتبی (ع) که به کریم اهل بیت (ع) مشهور است، پیروان راستین آن حضرت باید همواره ادامه دهنده راه و روش آن امام باشند.
وی، کریم را کسی تعریف کرد که به هم نوع خود محبت کرده و هدیه ای بدهد، قبل از آنکه کسی از او چنین انتظاری داشته باشد و آن را مطالبه کند.
آل هاشم، از کار پسندیده خیران در آزادسازی زندانیان غیرعمد به نیکی یاد کرد و افزود: باید به چنین همتی والا آفرین گفت که کسانی در جامعه ما یافت می شوند که به فکر مستمندان بوده و برای حل و فصل مشکلات نیازمندان پای در میدان عمل گذاشته اند.
وی ادامه داد: این خیران باید از خدای خود شاکر باشند که چنین جایگاهی را به دست آورده اند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل ستاد دیه کشور نیز در این مراسم از وجود 15 هزار زندانی غیر عمد به علت جرائمی همچون بی توجهی به قانون، ناتوانی در پرداخت مهریه، نفقه و صدور چک‌ بی محل در زندان ‌های کشور خبر داد و گفت: با برگزاری 290 جشن گلریزان در طول ماه مبارک رمضان زمینه آزادسازی این محکومان فراهم می شود.
اسدالله جولایی با بیان اینکه طلبکاران و اولیای دم جزو بزرگترین خیران هستند، گفت: سال گذشته بیش از هفت هزار و 400 میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان پرداخت شد که بیش از دو هزار و 700 میلیارد ریال آن توسط طلبکاران خیر و اولیای دم بخشیده شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.