حمید شکری روز شنبه در حاشیه توزیع مواد ضدعفونی کننده به خبرنگار ایرنا گفت: اکیپ های تب سنجی آماد پشتیبانی منطقه شمالغرب نزاجا مستقر در مراغه علاوه بر توزیع محلول های ضدعفونی کننده در مناطق محروم در حال ارائه خدمات هستند.
وی گفت: ارائه بروشور در راستای اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا و راه های پیشگیری از آن از دیگر اقداماتی است که نیروهای ارتش در این مناطق در بین مردم پخش می کنند.
شکری افزود: با بسیج تمامی امکانات کنترل تمامی ورودی های شهرستان از جمله کنترل مسافران ورودی از طریق راه آهن، پایانه‌ها، فرودگاه و دیگر ورودی‌های شهرستان ضروری و لازم است.
وی گفت: همچنین ۵ اکیپ در طول روز و ۲ اکیپ در طول شب توسط شهرداری اماکن عفونی و معابر شهر را در راستای مقابله با کرونا سم پاشی و ضدعفونی می کنند.
به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونا ویروس جدید نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد  و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.