به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سعید نیکوخصلت، عضو شورای شهر تبریز در این مراسم این ورزشکار را نماد ورزش دو ومیدانی دانست و گفت: حسین قراملکی افتخاری برای تبریز است و بزرگداشت مقام و حرمت ایشان جبران گوشه ای از تلاشها و زحمات ایشان خواهد بود.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز بر ضرورت معرفی چهره های مطرح، ورزشکاران، هنرمندان و علمای شهر به عنوان الگوی رفتاری و شخصیتی جوانان و نوجوانان تاکید کرد.
وی افزود: مردم تبریز از سالهای دور همواره شاهد حضور پرنشاط و شادی آفرین این دونده بزرگ شهرمان بوده اند و حرکت ایشان همواره در میان شلوغی و دغدغه های زندگی روزمره عامل ترویج فرهنگ ورزش و جریان بخش زندگی شهری بوده است.
شهردار تبریز در رابطه با نصب تندیس وی در محله قراملک اظهار داشت: ارزش ریالی و اجرایی چنین کارهایی هرگز مورد سنجش نبوده بلکه مساله اصلی ارزش و جایگاه معنوی آن است.
ابعاد این تندیس کمی بزرگ تر از ابعاد طبیعی انسان و جنس آن فایبرگلاس است که توسط استاد محمدتقی فعالی با هزینه ای بالغ بر ۳۰میلیون تومان اجرا شده است.

گفتنی است، حسین قراملکی از دوندگان بنام شهر تبریز است که مقام های متعدد ملی و آسیایی در رده های مختلف سنی دارد. او بیش از سه دهه در مسیرهای مختلف استان به دویدن می پرداخت، به همین دلیل چهره وی برای بسیاری از شهروندان آشناست. قراملکی از مدتی پیش بدلیل مشکلات ریوی دچار بیماری شده است.
در پایان این مراسم با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران و مسئولان فرهنگی و ورزشی شهر تبریز از تندیس "حسین قراملکی" رونمایی شد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1263940
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.