غلامرضا رسول زاده عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها شامل ینگجه، آغجه رود، بیگ کندی و بایقره رود است و سیل علاوه بر راه های این روستاهاT 3 پل 2 متری واقع در مسیر روستاها را تخریب و خسارت مالی به آن ها وارد کرده است.
وی با بیان اینکه جاری شدن سیل در این روستاها خسارت جانی نداشته است، یادآوری کرد: هم اکنون گروه های راهداری مشغول ترمیم پل ها و راه ارتباطی این روستاها و بازگشایی آن ها هستند و برای رفت و آمد خودروها مسیر عبور موقت ایجاد شده است.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه هم اکنون بارش در مناطق مختلف استان ادامه دارد، اظهار داشت: در سایر راه های روستایی استان وضعیت بحرانی نیست و گزارشی از جاری شدن سیل در سایر شهرهای استان نیامده است.
رسول زاده ادامه داد: هم اکنون تمامی راه های اصلی و فرعی استان و آزاد راه تبریز - زنجان باز است، ولی به علت بارش باران لغزنده بوده و رفت و آمد در آن ها با احتیاط و سرعت مطمئن انجام می شود.
وی گفت: گروه های راهداری به صورت شبانه روزی در محورهای استان در آماده باش بوده و در صورت بروز حوادث احتمالی در اسرع وقت آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.
در همین حال فرماندار شهرستان هشترود از تخریب 9 خانه در روستای داغ سرسکند از توابع بخش نظر کهریز خبر داد.
امین امینیان گفت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل همچنین 2 راس دام سنگین و 15 راس دام سبک تلف شدند.
وی افزود: از ساعات اولیه وقوع سیل در روستای مذکور، تیم های امداد و نجات هلال احمر هشترود در محل حاضر شدند و حادثه دیدگان در مسجد روستای مذکور اسکان یافتند.
براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی موجب بارش شدید باران و رگبار، مه گرفتگی، کاهش دید افقی، آبگرفتگی، غرش آذرخش و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف می شود.
آذربایجان شرقی دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.