به گزارش ایرنا، مهدی نوایی روز چهارشنبه در نخستین همایش پیشکسوتان ورزش مراغه که بمناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی برگزار شد، افزود: نقش حمایت و تکریمی از پیشکسوتان و همچنین معرفی آن ها به نسل جدید و جوانان ورزشکار از مهمترین مؤلفه ها در تاسیس و راه اندازی این کانون است.
وی افزود: نیاز است از همین ابتدا کارهای کانون ساماندهی و ثبت شده باشد و اعضای آن به صورت قانونی و رسمی انتخاب و فعالیت خود را آغاز کنند.
نوایی اضافه کرد: اهداف و منشور این کانون در جهت حمایت از پیشکسوتان باید معرفی و مطرح شود.
وی به حضور مثبت و تاثیرگذار پیشکسوتان در کنار جوانان اشاره کرد و افزود: استفاده از تجارب پیشکسوتان عرصه ورزش فرصتی ارزشمند برای رشد و تعالی ورزش شهرستان است.
نوایی پیشکسوتان را صاحبان اصلی ورزش شهرستان معرفی کرد و گفت: ریشه اصلی ورزش پیشکسوتان هستند و تکریم آن ها امری واجب برای جامعه ورزش شهرستان است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر و پیشکسوت ورزش شهرستان نیز در این مراسم گفت: ورزشکاران پیشکسوت سرمایه های اصلی و بی بدیل ورزش این شهرستان هستند و همواره باید مورد تکریم قرار گیرند.
علی عباسی افزود: مشکلات بسیاری می تواند با حضور موثر پیشکسوتان ورزش حل شود از این رو مسئولان ورزش کشور باید زمینه های حضور هر چه بیشتر این عزیزان در ورزش را مهیا کنند.
وی اضافه کرد: کنار گذاشتن پیشکسوتان یکی از آفت های جامعه محسوب می شود و باید از توان و تجربیات گرانب های آنان در رشد و تعالی جامعه، فعالیت ها و برطرف کردن مسایل و مشکلات استفاده کرد.
وی افزود: امروز ورزش مراغه مرهون تلاش، زحمات و فخرآفرینی های بزرگمردان و پیشکسوتان این حوزه است و این قابل ارج و تقدیر است.
عباسی ادامه داد: جمع شدن پیشکسوتان در یک مکان نشات گرفته از ماهیت و فرهنگ ورزش می باشد و امید است این روند همچنان تداوم یابد و ورزش مراغه برای رشد و شکوفایی بیشتر، بتواند از وجود و تجربیات آنان استفاده مناسب و بهینه تری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این همایش 150 ورزشکار پیشکسوت رشته های مختلف ورزشی حضور داشتند.
6 هزار و 200 ورزشکار سازمان یافته در قالب 88 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.