به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز سه شنبه در بازدید از راسته بازار قدیمی گجیل و محدوده پیرامون آن با اشاره به نقش این بازار در رفع نیازهای شهروندان منطقه غرب تبریز افزود: تکمیل مرحله آینده این بازار تاثیر چشمگیری در رونق اقتصادی و تجاری این بافت تاریخی می گذارد.
وی اظهار داشت: بخشی از مایحتاج ساکنان غرب حتی قسمت‌ هایی از مرکز این شهر از زمان های قدیم از بازار گجیل تامین می‌ شود که این امر نشان‌ دهنده جایگاه اجتماعی و رونق اقتصادی آن است.
شهردار تبریز با بیان اینکه تقویت پیاده‌ محوری در بافت تاریخی محلات کهن از مهم‌ ترین رویکردهای شهرداری است، یادآوری کرد: بخش‌ هایی از محدوده گجیل در سال‌ های اخیر ساماندهی شده‌ و لزوم سرعت دهی در روند تملک، مسیرگشایی و سامان‌ دهی امتداد این مجموعه ضروری است.
معاون مالی و اقتصادی شهردار منطقه 4 تبریز نیز در این آیین با ارایه گزارشی از اقدام های این منطقه گفت: سامان‌دهی بازار گجیل با تملک امتداد ضلع جنوبی بازار و اتصال آن به مجتمع همشهری در دستور کار است.
ایران نژاد افزود: شهرداری منطقه 4 تبریز در سال‌ های اخیر با بازآفرینی درب تاریخی، احداث مجموعه تجاری همشهری، نوسازی مقبره آیت‌الله انگجی، مدیریت دستفروشان و تقویت برنامه‌ های خدماتی در راستای سامان‌دهی تاریخی گجیل اقدام کرده است.
گجیل در لغت به معنای محل پرازدحام و شلوغ بوده و از محله‌های تاریخی و کهن تبریز به شمار می رود که بین چهار محله راسته‌کوچه، کوچه‌باغ، میارمیار و ویجویه واقع شده ‌است.
این محله از قدیم به ‌عنوان استراحتگاه کاروانیان و محل فروش میوه و محصولات کشاورزی شهرها و روستاهای پیرامون تبریز شناخته می‌شد.
کلانشهر 1.8 میلیون نفری تبریز دارای 10 منطقه شهرداری است.
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.