محمدرضا بهجتی روز یکشنبه در گفت و با ایرنا با اشاره به اینکه استعدادیابی محور فعالیت هیات بوکس در سال 1397 است، افزود: بهترین مکان برای فرهنگ سازی و جذب مخاطبان در این رشته مدارس است.
وی ادامه داد: فعالیت در این رشته بر خلاف ظاهر آن اگر با رعایت اصول فنی ، موازین اخلاقی و انسانی همراه باشد نه تنها مضر نیست بلکه نوعی سرگرمی سالم و در تامین نشاط موثر است.
این مسئول تصریح کرد: باید دانش آموزان علاقه مند را با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست در جریان ورزش بوکس قرار داد تا در مقاطع بالاتر بتوانند به صورت حرفه ای فعالیت کنند.
بهجتی برنامه دیگر هیات را برگزاری دوره آموزشی برای مربیان و داوران ، راه اندازی و تقویت هیات شهرستان ها و پیگیری لیگ ذکر کرد.
به گفته وی هم اکنون یک سالن اختصاصی و 10 سالن چند منظوره دیگر به صورت پاره وقت در شهرستان یزد توسط بخش خصوصی به این ورزش اختصاص دارد.
رئیس هیات بوکس یزد اظهار داشت: این هیات در شهرستان های اردکان ، بافق ، یزد و ابرکوه فعال است و برای راه اندازی هیات در سایر مناطق هنور اقدامی نشده است.
بهجتی با اشاره به اینکه برای فعالیت بیشتر این رشته به حامی مالی نیاز است، خواهان همکاری صاحبان صنایع و بخش خصوصی برای تامین برخی نیازهای هیات بوکس استان شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون 38 مربی و 2 داور با هیات همکاری دارند و برای تقویت این رشته ، برگزاری دوره های آموزشی در اولویت امور قرار دارد.
این فعال رشته بوکس استان با اشاره به اینکه جایگاه یزد در میان 31 استان در وسط جدول قرار دارد ، به اهمیت همراهی مسئولان و رسانه ها برای تقویت و ارتقای این رشته تاکید کرد.
به گفته بهجتی ، تبلیغات بوکس در مقایسه با سایر رشته ها در استان کم است و برای فرهنگ سازی و ارتقای آن باید رسانه ها همراهی کنند.
وی بدون اشاره به تعداد کسانی که غیر رسمی ، سرگرمی و تفریحی فعالیت دارند، تعداد ورزشکاران بیمه شده بوکس را 110 نفر ذکر کرد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.