محمد کاظمی نسب، روز چهارشنبه در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر ابرکوه با اشاره به بخشی از مشکلات یادآورشد: این مشکلات بیشتر مربوط به حوزه های بهداشت و درمان ، عمران شهری و میراث فرهنگی است.
وی تصریح کرد: اعضای شوراها باید ضمن استفاده از ظرفیت های قانونی این نهاد در تعامل با مسئولان اداره ها و دستگاه هایی اجرایی نسبت به حل مشکلات مردم بیشتر کنند.
وی با بیان اینکه مردم در نظام اسلامی از جایگاه ویژه ای برخودارند، اظهار کرد: آنها به عنوان ولی نعمت در صدر هرم سازمان ها قرار دارند و مدیران دستگاه های اجرایی مشروعیت خود را مدیون مردم هستند.
به گزارش ایرنا ، کاظمی نسب ادامه داد: در سند چشم انداز ابرکوه که سال 1391تدوین شد، به خوبی راهبردهای توسعه شهرستان احصا شد، اما در مواردی با کمک نخبگان بروز رسانی شود.
وی با بیان اینکه مسئولان موظف به تحقق مطالبات قانونی مردم هستند، تاکید کرد: تکریم مردم بدون توجه به گرایش سیاسی و منطقه ای و محله ای باید مورد توجه باشد.
سرپرست فرمانداری ابرکوه تاکیدکرد: در حوزه هایی که مشکل وجود دارد، باید با همفکری و همگرایی مسئولان همه دستگاه ها نسبت به حل آن تلاش کنیم.
همچنین رئیس شورای اسلامی شهر ابرکوه، نیازهای منطقه را بیشتر مربوط به حوزه درمان ، کمبود فضاهای تفریحی، فرهنگی ، ورزشی ، اجرای باند دوم بزرگراه ابرکوه به یزد، تکمیل راه آهن یزد به اقلید ، کمبود آب، تداوم خشکسالی ، بیکاری و سرعت بخشیدن به زیرساخت های صنعت گردشگری ذکر کرد.
علیرضا زارع زاده با بیان فعالیت هزار و 200 دستگاه نقلیه سنگین شهرستان در صنعت حمل و نقل شهرستان و استان اظهارکرد: فعالان این حوزه نقش موثری در اشتغال منطقه دارند.
همچنین شهردار ابرکوه اولویت نخست را توجه به توسعه و عمران شهری دانست و افزود: 69درصد جمعیت 53هزار نفری شهرستان در حوزه شهری ابرکوه و مهردشت سکونت دارند .
به گفته علیرضا رسولی، با وجود اینکه شهرداری ابرکوه در سال 1309 تاسیس شد، اما نسبت به بسیاری از شهرهای استان یزد محروم و کمتر توسعه یافته است.
وی در ادامه به موقعیت ارتباطی ابرکوه در مسیر جاده طریق الرضا (ع) و دروازه ورودی استان یزد از فارس اشاره کرد و گفت: بودجه 84 میلیارد ریالی سال 1396 شهرداری جوابگوی ارائه خدمات به مردم و زیرساخت های لازم شهری نیست.
همچنین در نشست یادشده چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه به طرح دیدگاه های خود در مورد چالش ها، ظرفیت ها و توسعه فعالیت های شهری پرداختند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.