محمد جواد آقایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کمیته اشتغال روستایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: برای سرمایه گذاری در روستاهای بخش مرکزی ، دولت تسهیلات با سود 6 درصد پرداخت می کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در روستاهاست.
وی با بیان اینکه در میزان پرداخت تسهیلات محدویتی وجود ندارد، ادامه داد: توجه به توسعه تولید فرش دستباف، صنایع دستی، محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت های موجود و آبیاری نوین و توسعه صنعت گردشگری در روستاها مد نظر است، افراد جویای کار بویژه جوانان تحصیل کرده دانشگاهی روستایی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
آقایی افزود: اولویت و هدف در حوزه اشتغال، حفظ اشتغال موجود و در مرحله بعد ایجاد شغل های پایدار برای کاهش میزان بیکاری است.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش مرکزی ابرکوه در ایجاد اشتغال در حوزه های صنایع دستی و صنعت گردشگری، یادآور شد: با وجود ظرفیت های بالقوه در مناطق روستایی ، مسئولان نیز باید با عزم جدی برای تحقق افزایش اشتغال تلاش مضاعفی داشته باشند.
به گفته بخشدار مرکزی ابرکوه ، کمیته اشتغال روستایی در فرایند اشتغال نقش تاثیر گذاری دارد، اداره ها و ارگانها با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در راستای ارتقای شاخص های توسعه روستایی همکاری کنند .
وی همچنین از واریز بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و 20میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری های این بخش در سال 96 خبر داد و یادآورشد: این مبلغ برای اجرای امور عمرانی و خدماتی در روستاها هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک کمیته اشتغال روستایی باحضور رئیسان اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و بانک های عامل شهرستان ابرکوه برگزار شد .
بخش مرکزی ابرکوه دارای 19 روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد
7540/2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.