به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ، محمدحسین ریاحی در نخستین جلسه بررسی مشکلات جامعه کارگری در دولت دوازدهم که با حضور جمعی از مدیران و روسای این اداره کل و نمایندگان تشکلات کارگری اعم از خانه کارگر و مجمع نمایندگان و کانون شوراهای کار برگزار شد، گفت: از مطالباتی که در گذشته در جامعه کارگری بسیار مطرح می شد، مبحث قراردادهای سفید امضا بود که به عنوان آفت و معضل برای نظام کارگری مطرح بوده است.
وی افزود: از سوی وزارت تعاون، سایتی رونمایی شده که تمامی کارفرمایان را در آینده ای نزدیک مکلف به ورود تمامی قراردادهای کارگری و پرسنلی در این سامانه می کند تا اطلاعات مربوط به کارگران به طور متمرکز ثبت شود.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد درباره مزیت این طرح تصریح کرد: مشخص بودن آغاز و پایان قرارداد منعقد شده از محاسن این راهکار خواهد بود به طوری که کارگر با خیال راحت نسبت به ادامه کار، به فعالیت می پردازد و در صورت بروز مشکل، مطالبات کارگر نیز شفاف خواهد بود.
ریاحی با بیان اینکه در این طرح مشکلات کارگران در قالب مشاغل سخت و زیان آور نیز قابل رصد است ، اضافه کرد: در راستای توسعه و بهبود وضعیت اشتغال و برنامه ریزی لازم در زمینه پایداری شغل، تفکر خوب و جامعی در سطح وزارت متبوع وجود دارد.
وی یادآور شد: تشکل ها به عنوان موتور محرکه نظام تعاملی در جامعه کار و تولید و مطالبه گر برنامه و حقوق کارگری ، زمینه ساز ارتقای عدالت اجتماعی و مردم سالاری و نیز برنامه مناسب از سوی کارفرکایان در استان است که در این زمینه شاهد حرکت های خوبی در استان هستیم.
این مسئول از افزایش تشکل های کارگری به ویژه در حوزه شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: در استان یزد این چنین مشارکت جویی و مشارکت خواهی را در قالب کمیسیون کارگری و شورای تامین، به اهل خود بازگشته است.
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با بیان اینکه در صورت فراهم شدن ابزار و شرایط مناسب، طرح های اشتغالزایی باید در قالب برنامه اشتغال فراگیر با سهولت بیشتری برنامه ریزی شود ، درباره طرح کارورزی اظهار کرد: این طرح، پیوندی بین جامعه کارفرمایی و بدنه فارغ التحصیل دانشگاهی بدون مهارت است.
ریاحی با وی با بیان اینکه به دانش در کشور آنچنان که باید بها داده نشده است گفت: دانش عبارت از علم و مهارت توام با یکدیگر که ایجاد علم و آگاهی بر عهده مدارس و دانشگاه ها است؛ این در حالی است که از آموزش های مهارتی طفره می روند.
39هزار واحد صنفی،تولیدی خدماتی رسمی در استان یزد وجود دارد و 65درصد جامعه یک میلیونی چهارمین استان صنعتی کشور را کارگران تشکیل می دهند و 178 هزار کارگر در استان یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.