امام جمعه موقت بهاباد با محکوم نمودن جنایات و قتل عام و کشتارمردم مظلوم و مسلمان میانمار گفت : ما از سران کشورهای اسلامی توقع داریم هرکاری از دستشان بر می آید انجام دهند تا جلوی این همه کشتار فجیع وبی رحمانه مردم مظلوم میانمارگرفته شود .
حجت الاسلام محمد علی اخوان درخطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد اظهار کرد: سازمان هائی که مدعی حقوق بشر و دموکراسی هستند و این همه زن و مرد و کودک و نوجوان مظلوم وبی دفاع را می کشند و سکوت اختیار کرده اند .
وی تصریح کرد : قتل‌عام مسلمانان میانمار یکی از موضوعات روز جهان است که متأسفانه کشورهای مدعی حقوق بشر و برخی از کشورهای مسلمان در این میان سکوت اختیار کرده‌اند و جنایت‌های بسیاری توسط بوداییان علیه مسلمانان این کشور انجام می‌شود.
امام جمعه موقت بهاباد با تبریک عید غدیر خم به مساله امامت وولایت و غدیر اشاره کرد و گفت : روزعیدغدیرخم از بافضیلت ترین عیدهاست .
وی با بیان اینکه یکی از مسائل جهان اسلام مسئله حاکمیت است افزود : حاکمیت در اسلام یک دین فردی نیست بلکه قوانین و مقررات قضائی دارد که در سایه حکومت اسلامی انجام می شود .
خطیب موقت جمعه بهاباد با اشاره به اینکه ولایت مهمترین رکن دین اسلام است افزود : عید غدیر خم سند حقانیت شیعه است .
وی به مسئله ولایت فقیه و حکومت رهبر معظم انقلاب اسلامی در عصر حاضر اشاره کرد و گفت : در عصر غیبت ولایت امام زمان (عج) ادامه دارد و ولایت فقیه ادامه حکومت امام زمان (عج) است .
اخوان بر برگزاری جشن های عید سعید غدیرخم تاکیدکرد و گفت : جشنهای عید غدیر باید همانند جشنهای نیمه شعبان و عید فطر برگزارشود و به آنها بیشتر بها داده شود .
امام جمعه موقت بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور سال 57 گفت: این حادثه در تاریخ ایران برای همیشه ماندگار شد.
رئیس حوزه علمیه بهاباد با بیان اینکه قیام 17 شهریور به عنوان نقطه عطف مبارزات ملت مسلمان ایران علیه رژیم منحوس پهلوی باعث شد که پایه های رژیم طاغوت به لرزه درآید لذا پیام عدالت خواهی این قیام هیچ گاه از یاد نخواهد رفت بیان کرد : خون این شهدا باعث شد تا این انقلاب به پیروزی برسد .
وی در ادامه با گرامی‌داشت 19 شهریور، سالروز شهادت آیت‌الله سید محمود طالقانی، نخستین امام جمعه تهران، گفت: وی در خانواده علم و سیادت متولد شد، روحانی بود که در بعد فرهنگی، معرفی دین، قرآن و مکتب اهل‌بیت (ع) تلاش می‌کرد.
در پایان نماز جمعه مردم همیشه در صحنه بهاباد با محکوم نمودن جنایات بودائیان علیه مسلمانان میانمار از مقابل مسجد جامع تا میدان شهدا راهپیمائی کردند و با سردادن شعارهائی این جنایات را محکوم نمودند

**
فرمانده انتظامی یزد گفت: وقوع سرقت ها 30 روز گذشته در این شهرستان نسبت به ماه قبل آن تا سه درصد کاهش نشان می دهد.
سرهنگ منوچهر نصیری با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت ها در زمینه های مختلف و برقراری نظم و امنیت ، مهمترین اولویت های پلیس را در درجه نخست انجام اقدامات پیشگیری از وقوع جرائم ، همکاری و تعامل با مردم اعلام کرد.
وی بیان کرد: امنیت یک نیاز همگانی و مستلزم مشارکت همگان است و این موضوع از اولویت های مهم در برنامه ریزی و تصمیم گیری در نیروی انتظامی است .
فرمانده انتظامی یزد تصریح کرد: پیشگیری اجتماعی از مهم‌ترین موضوع هایی است که در سال‌های اخیر به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و به طور قطع اگر پیشگیری اجتماعی در جامعه محقق شود بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی که ناشی از عدم آگاهی شهروندان در جامعه است به حداقل خواهد رسید.

***
فرمانده انتظامی یزد از توقیف 216 دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ منوچهر نصیری گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با وسایل نقلیه متخلف در حوزه استحفاظی این فرماندهی با بکارگیری تمامی امکانات مرداد ماه به اجرا در آمد.
این مسئول افزود: در نتیجه این طرح این تعداد دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد که نداشتن پلاک، حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت
برای شهروندان از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

***
رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی 14 قهوه خانه متخلف را پلمب کردند.
سرهنگ رضا رضایی افزود: در راستای ساماندهی و جلوگیری از فعالیت غیرمجاز قهوه خانه ها در سطح شهر یزد ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری عوامل مرکز بهداشت شهرستان به بازدید از قهوه خانه ها پرداختند.
وی افزود: ماموران پلیس در این بازدیدها این تعداد قهوه خانه را به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن نکات انتظامی و بهداشتی پلمب کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرمجاز صنوف مختلف، مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

**
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: ماموران پلیس آگاهی این استان در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس اسکانیا، هشت قطعه لک لک را کشف کردند.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: ماموران در این ارتباط ، یک متهم را دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کردند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه ارزش این پرنده ها 16 میلیون ریال برآورد شد بیان کرد: ماموران پرنده های کشف شده را به اداره کل حفاظت محیط زیست یزد تحویل دادند.

**
فرمانده انتظامی شهرستان خاتم از کشف 19 کیلو و 800 گرم تریاک از یک دستگاه سواری پراید در این شهرستان خبر داد .
سرهنگ حسین منصوری گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای ارتباطی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.
وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو تریاک را که به طرز ماهرانه ای زیر صندلی خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
به گفته منصوری ، متهم این مقدار مواد را از جنوب شرق بارگیری و قصد انتقال به تهران را داشت که توسط ماموران دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
*7536*2047*دریافت کننده:کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.