دکتر محمدرضا میرجلیلی در پیامی به مناسب آغاز سال جدید نوشتد: در این شرایط که بهترین احوال برایمان رقم می خورد و بهار سلامتی به زودی به خانه‌هامان بازمی گردد، در این راه کوتاهی نخواهیم کرد و چشم امیدمان بعد از لطف الهی به همراهی شما مردم یزد بستگی دارد.

وی اضافه کرد: بی‌شک گذران ایام نوروز در خانه‌ها، پرهیز از دید و بازدید و میهمانی‌ها، خودداری از سفر و جابه جایی‌ غیرضروری شهری تنها راه تضمین آینده‌ است که هر یک از ما برای خود و خانواده ترسیم کرده‌ایم.

میرجلیلی تصریح کرد: بودن در سایه پدر و مادر، آرامش از گرمای حضور فرزندان و تجربه شادی در کنار دوستان و آشنایان را تنها و تنها با تجربه حضور در منزل و صبر می‌توان رقم زد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: هر سال بهار، بهانه‌ای بود برای تبریک تحول طبیعت و دگرگون شدن حال آدمی. امسال اما، دیگرگونه بهار را آغاز می‌کنیم.

همچنینآیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد در پیامی تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان در منزل بمانند و تابع مقررات باشند و  وظیفه ما نسبت به زحمت نیروهای درمانی استان، رعایت مسائل بهداشتی و اجتناب از سفرهای غیرضروری است.

همچنین تمامی واحدهای صنفی استان به جز توزیع کنندگان کالاهای اساسی با تصویب ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان یزد تا 15 فروردین تعطیل شد.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت روند بیماری در ۱۳ استان کشور رو به کاهش است و در صورت رعایت موارد بهداشتی از جمله ماندن در منزل، پرهیز از سفر  و شستن مرتب دست و صورت با آب صابون  و خودداری از حضور در مراکز پرتجمع می توان ظرف ۲ هفته آینده بیماری را کنترل کرد و در صورت بی توجهی شاهد پیک و اوج بیماری خواهیم بود. 

 تاکنون ۵۸۹ نفر در استان یزد مبتلا به این بیماری شدند که از این تعداد ۴۹ نفر مربوط به شبانه روز گذشته است .

همچنین یک هزار و ٨٧٧ نفر با علایم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نمونه هزار و ١٩٤ نفر برای تایید نهایی به آزمایشگاه ارسال شد.

تاکنون ۵۷ نفر در استان یزد بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.