امام‌جمعه ابرکوه در این مراسم گفت: فرهنگ‏ سازی برای حفظ منابع طبیعی با بهره‏ گیری از آموزه ‏های اسلامی از جمله موضوعاتی است که مورد تاکید دین مبین اسلام بوده و هست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود : درختکاری از علایق سنتی ملت ایران است که توجه خاصی از زمان گذشته تاکنون به فرهنگ درختکاری داشته و دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه  ادامه داد: اقدامات مؤثری برای حفظ منابع طبیعی علاوه بر برنامه ‏ریزی ‏های نهادی و سازمانی، افزایش مشارکت همگانی از طریق فرهنگ ‏سازی و ترویج فواید توجه به حفظ منابع طبیعی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه هم گفت : به مناسبت هفته منابع طبیعی افزون بر ۱۰ هزار اصله نهال رایگان بین مردم ، اداره ها و نهادها  توزیع می شود.

مرتضی سعیدی افزود: در راستای توسعه فضای سبز تا پایان هفته منابع طبیعی همچنان توزیع نهال از گونه‌های سازگار با محیط منطقه در بین شهروندان ادامه دارد.

افزون بر ۹۰ درصد مساحت ابرکوه شامل ۴۸۰ هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می دهد که  شامل اراضی بیابانی و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی ۲۵۳ هزار هکتار آن اراضی بیابانی و ۲۲۷ هزار هکتار آن مرتع است.

همچنین امسال به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، در استان یزد ۲۰۰ هزار اصله نهال رایگان شامل سرو، سنجد، اقاقیا و دیگر گونه های سازگار با منطقه توزیع می شود

هدف از توزیع نهال ترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت نهال به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری استان مراجعه کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.