محمدعلی طالبی  یکشنبه‌ شب در آیین بزرگداشت روز دانشجو که با حضور جمعی از دانشگاهیان در دانشگاه یزد برگزار شد، یاد شهدای دانشجو را گرامی داشت و هدف اصلی آنها را مبارزه با استبداد و استکبار برشمرد و افزود: باید روحیه نقد و مطالبه‌گری برای تحقق اهداف انقلاب در دانشگاه‌ها گسترش یابد.

وی ادامه داد: ماهیت و فلسفه وجودی روز دانشجو و جنبش دانشجویان حرکت در مسیر عدالت‌خواهی، مبارزه با استعمار و پیگیری جدی و همه جانبه مطالبه دانشگاهیان و حضور فعال در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی است.

استاندار یزد تاکید کرد: جنبش دانشجویی به خوبی نشان داده است که همواره پیشگام در تحولات اجتماعی بوده و این روند از سال ۱۳۳۲ تاکنون ادامه داشته و دولت و نظام با اعتقاد به آن حامی و همراه مطالبات بر حق این قشر تاثیرگذار و فرهیخته است.

طالبی بیان داشت: دانشجویان در راستای جنبش دانشجویی همواره در کنار مردم بوده و نسبت به تبیین و ارائه دیدگاه‌های آنها به نظام و مسوولان وظایف خود را انجام داده و قطعا باید این رویکرد و روحیه حفظ و تقویت شود.

وی گفت: نظام و کشور ما امروز بیش از هر زمانی به روحیه پرسشگری و تقویت آن نیاز دارد و باید بیش از گذشته با فعالیت‌های فرهنگی زمینه تحقق هرچه بهتر آن در جامعه اسلامی فراهم شود.

استاندار یزد به اهمیت شفافیت و حضور دانشجویان در روند توسعه استان در بخش‌های مختلف تاکید کرد و اظهارداشت: بهره‌گیری از دیدگاه استادان و دانشجویان برای موفقیت استان و توسعه آن همواره وجود داشته است.

طالبی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان  و ایجاد زمینه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها از جمله اهداف دولت در یزد است که تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده و این روند ضروری با تعامل دانشگاه‌ها و تشکل‌ها ادامه دارد.

در این مراسم با لوح سپاس از ۵۰ دانشجوی فعال و موفق علمی و فرهنگی دانشگاه یزد تجلیل شد.

۱۶ آذر در تقویم رسمی ایران به نام روز دانشجو نامگذاری شده است. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید «مصطفی بزرگ‌نیا»، «احمد قندچی» و «آذر شریعت‌رضوی» که هنگام اعتراض به دیدار رسمی «ریچارد نیکسون» معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.

امسال ، تعداد دانشجویان استان یزد که در ۶۷ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند، حدود ۷۰ هزار نفر و تعداد طلاب ۲۸ مدرسه دینی برادران و خواهران حدود پنج هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.