سرتیپ دوم پاسدار رضا هدایتی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رونمایی از سایت فرماندهان شهید شاخص، گردهمایی پیشکسوتان دفاع مقدس و غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا اهم برنامه هاست.
وی بازخوانی و برگزاری نمایشگاه اسناد عملیات بیت‌‌المقدس، شب شعر، همایش دوچرخه سواری، سرود و تئاتر خیابانی و چاپ و توزیع بروشور نقش زنان در حماسه آزاد‌سازی خرمشهر را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد همچنین از تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدا، تبیین عملیات بیت‌المقدس و روایتگری، نشست‌های تخصصی و برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات خبر داد.
هدایتی بیات داشت: ارسال پیام کوتاه در خصوص فتح خرمشهر، برنامه پیاده روی خانوادگی، رقابت های ورزشی و جلسه های پرسش و پاسخ با حضور یادگاران دفاع مقدس نیز برگزار می شود.
سوم خرداد ماه سالروز فتح شهر خون و قیام خرمشهر قهرمان در تاریخ انقلاب اسلامی است که از این پیروزی می توان به نماد حماسه و مقاومت جاودان ملت ایران در دوران دفاع مقدس یاد کرد.
در سوم خرداد سال 1361 یک حماسه منحصر به فرد و جاویدان به عنوان فتح خرمشهر توسط دلاوران بسیجی، سپاهی ،ارتشی و جهادی در عملیات فتح المبین خلق شد.
فتح خرمشهرحماسه ای بزرگ است که نشان داد مردم ایران چگونه در مقابل بزرگترین لشکر کشی صدام به ایران ایستادند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال 1395 ، 50 هزار « رزمنده بسیجی» و 300 هزار « بسیجی » دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.