به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان روز دوشنبه در جریان افتتاح و بهره برداری از طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با بیان این مطلب افزود: 21 استان کشور شامل 796 روستا با جمعیتی افزون بر نیم میلیون نفر طی هفته دولت امسال از آب شرب روستایی بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: در مجموع در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی ، یک هزار و 500 میلیارد تومان پروژه طی هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.
وزیر نیرو با بیان اینکه در دولت های یازدهم و دوازدهم خدمات مناسبی در جهت افزایش برخورداری هموطنان روستایی ارائه شده، گفت: از آغاز دولت دوازدهم بیش از یک میلیون و 170 هزار نفر از روستاییان از شبکه آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند شده اند.
به گفته اردکانیان، تا زمان حاضر بیش از 72 درصد مناطق روستایی کشور از نعمت آب شرب و بهداشتی برخوردارند که پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم، 81 درصد جمعیت روستایی را در بر گیرد.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنانش بزرگترین ثروت را مردم عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با هدایت ها و راهنمایی های امام راحل و رهبری معظم، از خطرات مختلف عبور کرده و مردم ما نیز با صبوری، به خدمتگزاران خود کمک کرده اند تا مشکلات را پشت سر بگذاریم و بتوانیم آینده روشن تری برای فرزندان خود رقم بزنیم.
به گزارش ایرنا با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، طرح جامع آبرسانی به 12 روستای شمالی شهرستان آستانه اشرفیه به روش ساخت، نگهداری و انتقال B.O.T با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح 2 هزار و 500 خانوار شامل هشت هزار نفر در روستاهای گیلده بالا، گیلده پایین، تاسنده، طالش محله، امیرهنده بالا، امیرهنده پایین، دستک، دهنه سر سپیدرود، لوخ بالا، لوخ پایین، پایین رود پشت و محسن آباد از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می شوند.
برای احداث این پروژه که در حدود 120 کیلومتر لوله گذاری شده و ظرفیت انتقال روزانه سه هزار متر مکعب را دارد، 74 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است. با اجرای این طرح شاخص بهره مندی شهرستان آستانه اشرفیه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، 9 و 59 صدم درصد و شاخص استان یک درصد افزایش یافته است.
در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص آب رسانی به روستاهای استان گیلان حدود 64 درصد بود که امروز این میزان به 76 درصد رسیده و سه درصد از میانگین کشوری جلوتر است.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر و 105 روستا، در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
بهره برداری از تلمبه خانه فاضلاب شرق رشت، بازدید از سدهای شفارود و پلرود، بهره برداری از نیروگاه برق آبی سد آیت الله بهجت (شهربیجار) و شرکت در جلسه شورای اداری گیلان از برنامه های سفر وزیر نیرو به استان است.
7287/7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.