به گزارش ایرنا، سیدمحسن حسینی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان در رشت افزود: هم اکنون در تصفیه خانه فخب 42 هزارو 300 مترمکعب در شبانه روز ، فضلاب تصفیه می شود.
وی با بیان اینکه با طرح ساماندهی رودخانه ها در دو مرحله 30 میلیارد تومان اعتبار در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهری استان قرار گرفت، اظهار کرد: با این اعتبارات تا کنون 24 هزار متر مکعب فاضلاب را جمع آوری کرده ایم و برای 32 هزارو 600 مترمکعب دیگر هم برنامه داریم.
وی به برنامه های شرکت آب و فاضلاب گیلان برای ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در استان اشاره و بیان کرد: تصفیه خانه جنوب شهر رشت در مسکن مهر را در دو فاز با ظرفیت 12 هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز در حال ساخت داریم که برای به بهره برداری رساندن آن تا پایان سال اهتمام داریم.
حسینی ساخت تصفیه خانه محلی کوی امام رضا(ع) در رشت با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در شبانه روز را نیز از دیگر برنامه های شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان عنوان و بیان کرد: تلاش می کنیم تا سال 1400 پوشش جمعیت فاضلاب به 72 و هشت دهم درصد برسیم.
وی خاطر نشان کرد: با اجرای تصفیه خانه های فاضلاب ،در مجموع 63 هزارو 500 متر مکعب در شبانه روز از فاضلابی که وارد رودخانه ها و محیط زیست می شود ، جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای طرح ساماندهی رودخانه ها برنامه ریزی های خوبی داریم ، تصریح کرد: توانستیم ،ایستگاه های پمپاژ قدیم که از محل پروژه های ملی و بانک جهانی احداث شده بود را به بحث ساماندهی رودخانه ها پیونددهیم و راندمان خوبی را در این بخش داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته تمامی شبکه های فاضلابی که در شهر رشت در حال اجرا بوده به تصفیه خانه فاضلاب متصل شده است ، خاطرنشان کرد: در مکان هایی شبکه فاضلاب اجرا می شود که امکان اتصال به شبکه فاضلاب و جود داشته باشد.
حسینی یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب فخب در حال حاضر، 42 هزار و 300 متر مکعب فاضلاب را تصفیه می کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان خاطر نشان کرد: با شبکه های در حال احداث و اتصال آن به تصفیه خانه ظرفیت آن افزایش یافته و جلوی ورود فاضلاب به رودخانه ها و محیط زیست نیز گرفته می شود.
وی اجرای فاضلاب در شهرهای تالش ، آستار، انزلی، صومعه سرا، فومن ، رشت، سیاهکل، آستانه ، لاهیجان و رودسر را از برنامه های شرکت آب و فضلاب شهری استان عنوان کرد.
*** آب شرب گیلان در تمامی شهرها از کیفیت خوبی برخوردار است
حسینی در ادامه به جمعیت تحت پوشش آب این شرکت اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 99 و 97 دهم جمعیت شهری گیلان تحت پوشش شرکت اب و فاضلاب هستند که اهتمام داریم این آمار را به 99 و 99 برسانیم.
وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در 50 شرستان خدمات ارائه می کند، اظهار کرد: 63 درصد از منابع تولیدی آب شهروندان از منابع سطحی، 30 درصد چاه ها و هفت درصد چشمه های استان تامین می شود.
وی تصریح کرد: در گیلان از شرق تا غرب پروژه های آبرسانی داریم که در حال حاضر کارفرمای پنج پروژه شرکت آب و فاضلاب گیلان و سه پروژه شرکت آب منطقه ای گیلان می باشد.
حسینی در ادامه به اجرای پروژه های آبرسانی در آینده نزدیک اشاره و بیان کرد: با اجرای این پروژه ها منابع مان را پایدار تر می کنیم.
وی تصریح کرد: آب شربی که الان به مردم می دهیم در حد استانداردهای ملی است اما با اجرای پروژه ها از نظر کیفیت و کمیت ارتقاء خواهیم داشت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با نمونه برداری های انجام شده ، آب شرب استان در تمامی شهرها از کیفیت خوبی برخوردار است.
حسینی اعتبار پیش بینی شده برای پروژه هایی که بزودی در استان اجرا می شود را 50 میلیارد تومان عنوان کرد.

*** سرانه مصرف آب شرب در شهرای گیلان از متوسط کشوری پایینتر است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به اول تیرماه آغاز هفته صرفه جویی آب اشاره و بیان کرد: خوشبختانه گیلان با سرانه مصرف 177 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز از متوسط کشوری پایینتر است اما هنوز می توان صرفه جویی کرد.
وی تصریح کرد: اگرچه میانگین بارندگی در استان به یکهزارو 100 میلی متر نیز می رسد اما منابع آبی محدود است؛ از اینرو بایستی مصرف بهینه داشته باشیم.
** سامانه 122 ارائه بسیاری از خدمات را برای شهروندان تسهیل کرده است
حسینی گفت:مردم می توانند علاوه برپیگیری مشکلات آب ، خرید انشعاب خود را نیز از طریق این سامانه انجام دهند.
وی قرائت آن لاین و برند سازی 122 به معنای پل ارتباط با مشتر کان این شرکت را از جمله برنامه های آتی این شرکت در رابطه با این سامانه عنوان کرد.
حمیدرضا ناطقی رئیس ارتباطات مردمی ( سامانه 122)شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان نیز گفت: سامانه 122 گیلان قابلیت هایی دارد همچون این توانایی که فقط این استان و اصفهان خدمات فروش انشعاب را ارائه می کنند
وی تسویه حساب از طریق سامانه 122 استان را یکی دیگر از قابلیت های آن عنوان و بیان کرد: با تماس به سامانه 122 و وارد کردن صحیح رقم کنتور مبلغ پرداختی خود را دریافت ومی توانید بلافاصله پرداخت کنید.
وی خاطرنشان کرد: مردم می توانند از طریق این سامانه مشکلات خود را در حوزه آب و فضالاب شهری رفع کنند.
در حال حاضر یک میلیون و 764 هزارو 741 نفر تحت پوشش آب شرب شرکت اب و فاضلاب هستند.
68 درصد جمعیت گیلان نیز تحت پوشش جمع آوری فاضلاب قرار دارند.
7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.