به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم به مناسبت هفته گرامیداشت مقام والای معلمان با حضور آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت، رئیسان دانشکده های دانشگاه گیلان و جمعی از دانشجویان برگزار شد.
احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، قدردانی از اساتید در دانشگاه ها را تجلیل از علم و دانش دانست و اظهار داشت: اساتید در تعلیم و تربیت دانشجویان و پرورش نیروهای انسانی کارآمد نقش مهمی دارند.
وی کارآفرینی را از جمله اهداف و برنامه ها در دانشگاه گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه در تحقق این هدف و سوق دادن دانشجویان به فعالیت های پژوهشی کاربردی تاثیرگذارند.
12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم است.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.