به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در بیستمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اضافه کرد: از سه سال گذشته 12 دی ماه به مناسبت روز رشت نامگذاری شده و با برگزاری ویژه برنامه های مختلف این روز را پاس می داریم.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف در فردا (سه شنبه) به مناسبت روز رشت اظهار کرد: در این روز با برگزاری جشن ویژه ای جمعی از مفاخر و بزرگان این کلانشهر تجلیل می شوند.
رئیس شورای اسلامی رشت اظهار امیدواری کرد تا با پاسداشت این روز در سال های آینده میزبان مهمانان ملی و بین المللی در این کلانشهر باشیم.
12دی ماه روزی است که رشت در 457 سال پیش به عنوان مرکز سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی استان گیلان انتخاب شد.
علوی در ادامه با بیان این که معطل گذاشتن کارها برازنده شورای اسلامی و شهرداری رشت نیست، ادامه داد: قرار بر این بود که پروژه های اولویت بندی اعلام شود اما علیرغم تاکیدات و توضیحات لازم هنوز اعلام نشده و از شهردار می خواهم که این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد.
وی با تاکید بر ضرورت رعایت پرداخت همزمان حقوق تمامی پرسنل شهرداری کلانشهر رشت خاطرنشان کرد: علیرغم تاکیدات در این باره، باز پرداخت حقوق پرسنل حجمی دو ماه به تاخیر افتاده که شهردار بایستی به این موضوع مهم نیز توجه جدی داشته باشد.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در کشور بیان داشت: یکی از شیوه های نفوذ رسانه ها و دشمنان ما ایجاد جنگ روانی و فتنه گری در کشور است.
فاطمه شیرزاد با بیان این که مردم کشورمان روز به روز با چهره دشمنان آشناتر می شود، خاطر نشان کرد: مردم ما آگاه و هوشیار هستند و با اتحاد، همدلی و انسجام ملی توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز در ادامه بیستمین جلسه شورا گفت: همه ما بایستی مراقب توطئه های دشمنان باشیم که البته مردم ما آگاه هستند.
محمدحسن عاقل منش با بیان این که مردم مشکلاتی دارند، خاطر نشان کرد: اعتراضات به حق و قانونی مردم بایستی رسیدگی شود.
کلانشهر رشت هم اکنون با پنج منطقه شهرداری، حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.