به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش در دیدار با دانش آموزان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در فرمانداری این شهرستان افزود: دانش آموزان بسیجی باید الگوی رفتاری قشر نوجوان باشند و نقش آنها در توسعه کشور بسیار مهم است.
وی افزود: یکی از هدف های امام خمینی (ره) در تشکیل بسیج، استفاده از ظرفیت های اقشار مختلف جامعه در انقلاب اسلامی بود و شاهد نقش آفرینی بسیجیان در دوران دفاع مقدس بودیم.
وی اضافه کرد: پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف با رهنمود های مقام معظم رهبری، شاهد پویایی این نهاد در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سازندگی بودیم.
رنجکش اظهار کرد: شهید فهمیده الگوی نوجوانان دانش آموز در دوران دفاع مقدس بود و اکنون چهره هایی نظیر شهید حججی، الگوی ایثار در راه انقلاب اسلامی و ارزش های آن است.
فرماندار آستارا تصریح کرد: دانش آموزان بسیجی باید با بهره مندی از دانش و توانایی های فردی، در مسیر بالندگی کشور نقش آفرینی کنند.
16 هزار دانش آموز در مدارس شهرستان آستارا تحصیل می کنند.

**کشف ادوات صید غیر مجاز در تالاب استیل آستارا
رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از کشف ادوات صید غیر مجاز در تالاب استیل این شهرستان خبر داد.
محمدرضا روشنی گفت: بر اساس گزاش های مردمی، روز گذشته یک صیاد با یک دستگاه سد کلهام و یک رشته تور ماهیگیری در تالاب استیل به صورت غیرمجاز ماهی صید می کرد و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، ادوات صید او را ضبط کردند.
وی با اشاره به اینکه صیاد متخلف با مشاهده نیروهای یگان حفاظت متواری شد، ادامه داد: تالاب استیل با وسعت 138 هکتار جزو مناطق شکار ممنوع است و با هر گونه صید و شکار در آن، در چارچوب قانون برخورد می شود.
روشنی با اشاره به اینکه شهروندان با اخذ پروانه قلاب از اداره محیط زیست، مجاز به صید ماهی در رودخانه های شهرستان هستند، خاطرنشان کرد: این پروانه ها، فقط برای صید با قلاب در رودخانه های آستارا صادر شده و صیادان می توانند انواع ماهیان به جز ماهیان خال قرمز، آزاد و خاویاری را صید کنند.
روشنی سقف صید روزانه ماهی با قلاب را برای هر شخص 10 قطعه ذکر کرد و ادامه داد: صیادان باید بدون استفاده از دام، تور و سد کلهام صید کنند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و دارای 18 کیلومتر نوار ساحلی و پنج رشته رودخانه اصلی است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.