به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این آئین که عصر پنجشنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش برگزار شد، حجت الاسلام علی اسلامی نژاد مسئول شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گیلان گفت: امام جمعه قبلی تالش از شخصیت های تاثیرگذار در استان بود و در مدت هفت سال حضور در سنگر امامت جمعه، خدمات قابل توجهی به مردم تالش ارائه کرد.
وی افزود: تغییر و تحول در ذات مسئولیت، نهفته است و اکنون یکی از همراهان و یاران دیرین حجت الاسلام انصاری جایگزین او می شود و امیدواریم در این سنگر، بیش از گذشته برای جامعه مفید باشد.
فرماندار تالش نیز در این آئین با اشاره به اهمیت نماز جمعه، گفت: نماز جمعه سنگر اعتماد افزا و وحدت بخش برای اقشار مختلف جامعه است.
سید عیسی مهدوی افزود: نقش پدرانه، نفوذ شخصیتی و همگرایی حجت الاسلام انصاری در راستای پیشرفت شهرستان تالش بر کسی پوشیده نیست و او در قلب مردم تالش نفوذ کرده و اهالی، او را دوست دارند.
وی ادامه داد: حاج آقا انصاری پدر معنوی خوب و راهگشا برای مردم تالش بود و خدمات خوب او ‌هرگز فراموش نخواهد شد و برای جایگزین او نیز موفقیت آرزو می کنم.
در پایان ‌این آئین، حجت الاسلام محمد امین نقدی به عنوان امام جمعه شهرستان تالش معرفی و از حجت الاسلام حسین انصاری به پاس هفت سال امامت جمعه در این شهرستان تجلیل شد.
تالش با 200 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و حدود 40 درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می دهند و در چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود این شهرستان، نماز جمعه اقامه می شود.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
7106 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.