ده نفر از خبرنگاران فعال حوزه های نفت و انرژی خبرگزاری‌های استان گیلان از مراحل دریافت، رسید، نگهداشت، ذخیره سازی و ارسال فرآورده های نفتی به مبادی مصرف سوخت در انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت بازدید کردند .

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت، علیرضا احسانی، در جریان این بازدید تعداد نفت‌کش‌های فعال استان گیلان را که وظیفه سوخت‌رسانی به مجاری مصرف داخل و خارج استان را برعهده دارند 121 دستگاه عنوان کرد .

وی با تشریح شرایط و خطرات کار در انبار نفت بحران را برای کارکنان و مسئولان نفت کشور و استان امری بدیهی و ذاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به ریسک پذیری بالای عملیات صنایع نفتی ، ما همواره آمادگی مواجهه با بحران را داشته و با برنامه ریزیهای همیشگی درصدد پیشگیری آن هستیم و در بدترین شرایط نیز از نظر تامین سوخت استان مشکلی نداریم. 

وی تعداد فرآورده های نفتی را که از انبارنفت ری و قزوین از طریق خط لوله 16 اینچ به انبار نفت رشت می رسد سه فرآورده شامل؛بنزین، نفت‌سفید و نفت گاز(گازوئیل) عنوان کرد که عملیات انتقال و توزیع آن با استانداردهای مشخص وایمنی بالا انجام می گیرد .

این مقام ارشد انبار نفت رشت  با اشاره به مصرف روزانه محصولات نفتی در استان گفت :  ما با دارا بودن 20 لاین بارگیری توان بارگیری ۱۱ میلیون لیتر را در طی 24 ساعت در انبار نفت گیلان داریم اما در مجموع روزانه ۸ میلیون لیتر بارگیری انجام میشود که بیشترین آن مربوط به  بنزین جایگاههای استان است .

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان فرآورده های نفتی استان  تنها پمپ‌های بنزین نیستند افزود:  بزرگترین مصرف کننده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان  نیروگاه سیکل ترکیبی استان است که روزی حدود 5 تا 9  میلیون لیتر مصرف نفتگاز دارد و بعد مرغداریها وبخش  کشاورزی است و در نهایت کوچکترین مصرف کنندگان ما خانوار فاقد گاز طبیعی هستند که هنوز سهمیه نفت سفید ماهانه دریافت می کنند .

رئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت همچنین به موقعیت استراتژیک انبارنفت رشت اشاره کرد و گفت : این انبار تدارکاتی تامین سوخت مناطق همجوار قزوین , اردبیل , زنجان و چالوس را نیز برعهده دارد.  

 بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفیت سوخت بخش دیگری از برنامه خبرنگاران را در انبار نفت شامل شد و مسئول کنترل کیفیت فرآورده ها ی انبار نفت , وحید علیزاده صفت , کنترل نفتکش قبل و بعد از بارگیری , کنترل فرآورده ها درانبار و همچنین کنترل فرآورده های تخلیه شده در جایگاهها بصورت دوره ای را از اهم فعالیتهای نظارتی این واحد عنوان کرد.

با2زدید خبرگزاریها  (2)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.