به گزارش خبرنگار ایرنا محمد علی نجفی روز سه شنبه در آئین افتتاح طرح های عمرانی و گردشگری در آستارا گفت: گردشگری در استان گیلان و آستارا باید توسعه یابد و یکی از بسترهای مهم برای اشتغالزایی محسوب می شود.
وی افزود: باید از همه ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری استان برای اشتغال و تولید استفاده کنیم و انتخابات 29 اردیبهشت ماه رسالت مسئولان را در خدمتگزاری به مردم دو چندان کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان نیز در این آئین گفت: این واحدهای پذیرایی، خدماتی و اقامتی با ظرفیت اشتغال 113 نفر و با سرمایه گذاری بالغ بر 270 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
رضا علیزاده افزود: نگاه دولت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و مروادات بازرگانی با کشورهای هدف بر پایه گردشگری استوار است.
وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار بر اساس سند چشم انداز کشور باید 20 میلیون گردشگر را جذب کنیم و تنوع در جاذبه های گردشگری در روستاها و ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهرستان هایی نظیر آستارا جزو برنامه های اساسی دولت است.
وی اظهار کرد: هشت پروژه در حوزه گردشگری شامل پنج واحد اقامتی و سه واحد پذیرایی با مجموع سرمایه گذاری 770 میلیارد ریال و با پیشرفت 30 تا 90 درصد در شهرستان آستارا فعال است.
علیزاده تصریح کرد: این طرح ها نیازمند 360 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی است تا با بهره برداری از آنها شاهد ایجاد 212 فرصت شغلی باشیم.
وی با تقدیر از نگاه دولت به واحدهای گردشگری شهرستان آستارا، افزود: در سال 92، 80 واحد گردشگری با دو هزار و 50 واحد در آستارا داشتیم که در طول چهار سال گذشته تعداد این واحدهای گردشگری به 102 واحد با سه هزار و 800 تخت رسید.
فرماندار شهرستان آستارا نیز گفت: شاهد پانزدهمین سفر استاندار گیلان به آستارا هستیم و این امر باعث تقویت روحیه همگرایی در بین مردم و مسئولان این شهرستان شده است.
یونس رنجکش با اشاره به فعالیت 20 سرمایه گذار با سه هزار و 700 میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری و اشتغالزایی بالغ بر یک هزار نفر در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این شهرستان از موقعیت ممتاز گردشگری برخوردار است که باید زیرساخت های آن با نگاه ویژه از سوی مدیران استانی توسعه یابد.
وی ادامه داد: دولت به منظور تقویت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این سرمایه گذاران قرار دهد.
وی تامین زیرساخت ها در کادر پزشکی بیمارستان جدید آستارا را از دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و به سبب برخورداری از جاذبه های طبیعی، تجاری و تاریخی یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.