به گزارش خبرنگار مهر، شاهین علیزاده صبح دوشنبه در جلسه کارگروه پسماند فومن در فرمانداری این شهرستان با تأکید بر لزوم انجام اقدامات جدی تر در حفظ محیط زیست، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا برخی اقدامات فرهنگی و پاکسازی مناطق توسط سمن‌های مردم نهاد متوقف شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه مردم و مسئولان باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند، گفت: مصوبات کارگروه پسماند شهرستان فومن باید با اهتمام دستگاه‌های متولی اجرایی شود.

علیزاده با تأکید بر اینکه تمام مصوبات باید اجرایی و از سوی متولیان پیگیری شود، افزود: موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ به ویژه از سوی شهرداران و دهیاران باید به صورت دائمی مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم جمع آوری زباله در سطح روستاها خواستار رسیدگی دهیاران و تعاونی دهیاران شد و ادامه داد: فرهنگ سازی و تمرکز بر آموزش و فعالیت فرهنگی در خصوص مدیریت پسماند، سرانه تولید بالای زباله باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرماندار فومن کاهش میزان تولید زباله توسط مردم را یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها عنوان و بیان کرد: باید با کمک اداره آموزش پرورش و بهره گیری از بستر و ظرفیت مهدهای کودک، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و نماز جمعه می‌توان اقدامات سازنده‌ای انجام داد.

وی با اشاره به رهاسازی زباله از سوی برخی اصناف در معابر عمومی و حاشیه خیابان‌ها، افزود: شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی باید نظارت ویژه ای در این زمینه داشته باشند.

علیزاده با تأکید بر اینکه شهروندان باید از ریختن زباله‌های بهداشتی همانند ماسک و دستکش در این ایام در سطح معابر جدا خودداری کنند، ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی نیز باید رعایت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1419381
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.