این عناوین گزیده ای از اخبار مرتبط با کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان است که بر روی خروجی ایرنای گیلان قرار گرفته است.

استاندار گیلان: درخواست پشتیبانی از وزارت بهداشت داریم

استاندار گیلان در نشستی با اعضای مجمع نمایندگان استان گفت: با توجه به محدودیت امکانات و نیروی انسانی، آمادگی برای مواجهه با این ویروس در سطح وسیع را نداریم و  به همین خاطر مکررا درخواست پشتیبانی بیشتر از وزارت بهداشت داشته ام.

ارسلان زارع همچنین  در خبری دیگر بیان داشت: باید ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان های خصوصی به بیماران کرونایی اختصاص یابد.

قرنطینه گیلان و محدودیت شدید ترددی، درخواست مجمع نمایندگان استان

مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در نامه ای خواستار قرنطینه استان و محدودیت شدید ترافیکی و تعطیلی ادارات و شرکتها در استان شدند.

جان پرستاران گیلان با کمبود جدی تجهیزات درخطر است

در حوزه شهرستان نیز در گزارشی "جان پرستاران گیلان با کمبود جدی تجهیزات در خطراست" به این مهم پرداخته شده که به دلیل افزایش مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی و کمبود شدید تجهیزات محافظتی نیاز فوری به این تجهیزات بویژه ماسک های فیلتردار نیاز دارند.

اولین مرکز مراقبت پرستاری کشور در رشت افتتاح شد

اولین مرکز مراقبت پرستاری با هدف آموزش و مراقبت از بیماران بهبود یافته بیماری های حاد تنفسی در هتل المپیک رشت افتتاح شد، در این مرکز پرستاران متخصص و با تجربه در سه شیفت کاری در حال خدمت رسانی هستند، ضمن اینکه گروه پزشکی نیز به ویزیت افراد حاضر در مرکز مراقبت پرستاری اقدام می کنند.

آغاز بکار بیمارستان سیار سپاه در رشت

در خبری به نقل از معاون روابط عمومی سپاه قدس گیلان روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمارستان سیار سپاه که در محل محوطه بیمارستان رازی رشت بنا شده، از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

نامه سرگشاده جمعی از وکلای گیلان به رییس قوه قضائیه

جمعی از وکلای مرکز قوه‌ی قضاییه گیلان با انتشار نامه سرگشاده ای به رییس قوه‌ی قضاییه خواستار تعطیلی فعالیتهای دادگستری تا پایان اسفند ماه برای پیشگیری از شیوع کرونا شده اند.

کرونا مرگ کدام پزشکان و پرستاران گیلان را رقم زد؟

خبر کرونا مرگ کدام پزشکان و پرستاران گیلان را رقم زد؟ خبری که در آن درگذشت پرستاران و پزشکان و در اثر ابتلا به ویروس کرونا بیان شده است.

نیمی از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان های گیلان بهبود یافتند

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در مقابله با کرونا در گیلان گفت: نیمی از مبتلایان به بیمارهای حاد تنفسی که طی پانزده روز گذشته در بیمارستان های گیلان بستری شده بودند، تا کنون بهبود یافته و ترخیص شده اند.

اولویت مدیران، جان و سلامت مردم باشد

در خبری به نقل از معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری گیلان بیان شده، هیچ کسی نباید با جان مردم معامله کند و مدیران باید ملاحظات سیاسی را کنار بگذارند و اولویت آنها جان و سلامت مردم باشد.

مراقب مسمومیت با الکل باشید

در خبری دیگری اینکه، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با بیان اینکه خوردن الکل موجب مسمومیت می شود از مردم خواست تا به این مهم توجه جدی داشته و تنها برای ضدعفونی دست ها و سطوح از آن استفاده کنند.

واحدهای تولید اقلام بهداشتی در گیلان به ۱۴ مورد رسید

در خبر ی دیگر؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از فعالیت ۱۴ واحد صنعتی تولید اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: تعداد واحدهای تولید کننده اقلام بهداشتی طی دو هفته اخیر از دو مورد به ۱۴ واحد افزایش یافت.

خانه تکانی به عطر اسپند و الکل

در گزارش خانه تکانی به عطر اسپند و الکل به این مهم پرداخته شده که ضد عفونی و رعایت بهداشت در برخورد با هیولای کرونا مثمرترین راه پیشگیری شناخته شده و اسپند که در سنت هایمان به خواص ضد میکروبی اش شهره است، الکل، وایتکس و دیگر مواد ضد عفونی کننده، خانه در مقابله با کرونا عطراگین کرده است.

گیلان میزبان ناخواسته کرونا، چشم به راه امداد

در گزارش میزبان ناخواسته کرونا، چشم به راه امداد به وضعیت مبتلایان به کرونا و ضعف زیرساخت های بهداشتی درمانی گیلان و توجه به این استان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اشاره شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.