سیدجلال سید محمدی با اشاره به اینکه  نقش منابع ملی و محیط زیست در داشتن یک زندگی خوب، انکار ناپذیر است اظهار داشت : نباید از هیچ کوششی برای حفظ و نگهداری محیط زیست و منابع طبیعی  دریغ کرد و  ترویج فرهنگ درختکاری یکی از راهکاری آن است.
وی افزود : همه اقشار جامعه باید به منظور حفظ و نگهداری درختان در راستای توسعه منابع طبیعی بویژه فضاهای سبز و پارک ها تلاش کنند. 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صومعه سرا هم از توزیع ۱۰ هزار اصله نهال رایگان در این شهرستان خبر داد و افزود:توزیع این نهال ها که شامل نهال درختان سوزنی و پهن برگ است از روز دوشنبه ساعت ۹تا ۱۲ در اداره منابع طبیعی صومعه سرا آغاز می شود .
فرزین دلسوز اظهار داشت: به مناسبت روز درختکاری حدود ۱۰ هزار اصله نهال از نوع کاج ، سرو نقره ای وخمره ای ، ون ، توسکا و اقاقیا و ارغوان در محل منابع طبیعی شهرستان صومعه سرا برای غرس بین شهروندان توزیع خواهد شد .
وی به کشفیات سالجاری اشاره و تصریح کحرد : در این مدت ۴۷۰ گونی زغال چوب جنگلی کشف و ضبط شده است .
وی از تخریب سه کوره غیر مجاز خبر داد و افزود: توسط یگان حفاظت منابع طبیعی هشت ونیم هکتار از اراضی ملی از ید متصرفان خارج شده است و متصرفان به مراجع قضایی معرفی شده اند .

شهرستان صومعه سرا در غرب استان گیلان، دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی ملی، حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی و بیش از پنج هزار هکتار جنگل در منطقه تنیان است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.