مردم ولایتمدار آستارا، روز چهارشنبه پیکر مطهر شهید گمنام دفاع مقدس را از مقابل سپاه تا دانشگاه آزاد اسلامی تشییع کردند و حضور گسترده اهل تشیع و تسنن آستارا و مردم شهیدپرور از شهرستان های همجوار، چشمگیر بود و مسیر حرکت مملو از جمعیت شده بود.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان در این آئین اظهار کرد: استکبار ستیزی، ایمان، ایثار و صبر از وِیژگی های شهداست و جبهه مقاومت در منطقه خاورمیانه، اقتدار خود را مدیون فرهنگ شهادت است.

حجت الاسلام محمد حسین صفوی افزود: یاد و نام شهدا و عمل به وصیت نامه آنها باید مورد توجه جوانان قرار گیرد و ایران اسلامی، استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا را به خاک ذلت نشانده است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز گفت: شهدا امنیت، آسایش و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند و ایران اسلامی به برکت خون آنها به عزت و اقتدار دست یافته است.

مداحی و ذکر مصیبت شهدای اسلام از بخش های دیگر این آئین بود.

پیکر این شهید گمنام در تفحص از منطقه عملیاتی رمضان به دست آمده بود و شب گذشته آئین وداع با او در مصلای آستارا برگزار شد و پیش از این، پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام، در ورودی شهر آستارا از سمت تالش به خاک سپرده شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.