مهدی ولی پور عصر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از منازل هموطنان استان گیلان با وزش باد گرم و آتش سوزی دچار آسیب و تخریب صد در صد شده، که جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه نسبت به ارائه کمک به آنان اقدام کرد.

وی با اشاره به توزیع کمک های امدادی از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان به خانوارهایی که منزل آنان دچار آسیب شد، افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ کیلوگرم  پلاستیک بین آسیب دیدگان از باد توزیع شده و پس از اخذ آمار از مسئولان ذیربط و بخشداری ها، به خانوارهایی که منازل شان آسیب دیده دیگر کمک های امدادی ارائه می شود.

وی با اشاره به ادامه روند شرایط جوی حاکم بر استان، خاطرنشان کرد: با توجه به وزش بادگرم از هموطنان گیلانی و مسافران درخواست می شود تا از چادر زدن در مناطق کوهستانی و ارتفاعات و روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت بروز و یا رویت آتش بلافاصله به نیروهای انتظامی، آتش نشانی و جمعیت هلال احمر ( ۱۱۲) اطلاع دهند.

 مدیرعامل جمعیت هلال احرم استان گیلان بیان داشت: در پی وزش بادگرم در استان گیلان،  ۱۵۰ امدادگر با ۲۱ دستگاه آمبولانس و خودروهای لجستیکی برای امدادرسانی اقدام کردند.

وزش شدید باد گرم در چند روز گذشته موجب تخریب سربندی برخی واحدهای مسکونی در شهرستان های مختلف استان گیلان شد، وزش باد شدید منجر به سقوط شاخه ها و تنه درختان شد که در برخی مناطق با سقوط بر روی کابلها و شبکه برق باعث پارگی سیم ها و قطع برق در نقاطی از استان در روز گذشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.