یونس محمودی روز دوشنبه در جلسه کارگروه طرح زراعت چوب این شهرستان  در محل فرمانداری آستانه اشرفیه با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران در این بخش افزود: با تقویت ظرفیت های بخش خصوصی ، شاهد تحولات خوبی در زمینه توسعه زراعت چوب خواهیم بود.

وی با تاکید بر توسعه زراعت چوب در استان و شهرستان آستانه اشرفیه افزود : گیلان از جمله استان های مستعد در زمینه تولید چوب  بوده  و  از جایگاه ویژه ای در این صنعت برخوردار است.

محمودی با اشاره به تاکیدات و سیاست های دولت در خصوص توجه به توسعه این صنعت تصریح کرد: ایجاد اشتغال ، کاهش نرخ بیکاری ، ایجاد فرصت های شغلی متناسب ، رونق اقتصادی و...از مهمترین اهداف اجرای طرح زراعت چوب به شمار می رود.

وی شناسایی و تقویت اراضی مستعد را در اجرای چنین طرح هایی ضروری عنوان و تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مناسب و  توزیع رایگان نهال صنوبر می تواند در توسعه این صنعت موثر باشد.

محمودی همچنین  به ظرفیت های شهرستان آستانه اشرفیه در این بخش نیز  اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان به جهت وجود خاک مناسب و شرایط آب و هوایی مساعد به دومین کانون زراعت چوب ( تولید صنوبر ) بعد از شهرستان صومعه سرا در کشور تبدیل شده است، ضمن آنکه این منطقه در زمینه تولید نهال صنوبر رتبه نخست کشور را دارد.

وی اراضی ملی روستای نبی دهکاء بخش بندرکیاشهر را بستری مناسب برای توسعه زراعت چوب در این شهرستان دانست و اظهار داشت: توسعه طرح زراعت چوب  به حمایت کلیه مسئولان و متولیان امر نیازمند است .

محمودی خاطرنشان کرد:توجه به آموزش تولیدکنندگان و بهره گیری از نظرات کارشناسان در توسعه بخش زراعت چوب  ضروری بوده  و نیاز است تا بخشداران و دهیاران نسبت به شناسایی اراضی مستعد در این شهرستان اقدام  کنند.

در ادامه این جلسه  با حضور جمعی از کارشناسان استانی و شهرستانی ادارات منابع طبیعی ، مراتع و آبخیزداری ، جهاد کشاورزی ، محیط زیست ، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اوقاف و امور خیریه ، بنیاد مستضعفان، شرکت آب منطقه ای ، نحوه استفاده از ظرفیت های معطل مانده این شهرستان  در راستای توسعه پرورش چوب صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان دارای 5 هزار و 500 هکتار مزرعه چوب صنوبر است و مردم این منطقه سالانه حدود 50 هزار مترمکعب چوب به ارزش بیش از 600 میلیارد ریال تولید می کنند که نقش موثری در رونق اقتصادی این شهرستان دارد.

شهرستان استانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.