قاسم تقی زاده خامسی روز پنجشنبه در بازدید از سد لاستیکی در حال ساخت آستارا افزود: مشکلات حوزه آب این شهرستان به طور دقیق بررسی شد و با اجرای طرح های مورد نظر، در مدت کوتاهی برطرف خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو سیستم کلرزنی آب به روش الکترولیز نمک طعام در تصفیه خانه را با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال و ساختمان حفاظت مخزن آب بی بی یانلوی آستارا را با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رساند.

تقی زاده خامسی اظهار کرد: با پیگیری نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سازمان برنامه و بودجه، برای تصفیه خانه آب این شهرستان اختصاص یافته است و باعث افزایش ظرفیت تولید آب خواهد شد.

وی ادامه داد: مطالعات طرح ملی آبرسانی از رودخانه چلوند آستارا نیز پایان یافته است و به زودی با تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ قانون بودجه، اجرای آن آغاز خواهد شد.

فرماندار آستارا هم در این بازدید گفت: این شهرستان با یکهزار و ۳۰۰ میلیمتر میانگین بارش در سال و برخورداری از رودخانه های مختلف، نباید با مشکل کمبود آب مواجه باشد.

حسن رستم زاد افزود: با ورود گردشگر و افزایش مصرف آب در فصول گرم سال، با افت فشار یا قطعی آب مواجه می شویم و نبود سامانه دفع فاضلاب در آستارا تهدیدی برای محیط زیست و سلامت شهروندان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با جاذبه های طبیعی، اقتصادی و تاریخی از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.