گزارش روز یکشبنه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ طی مدت یادشده همچنین از ۵۴ مورد تخریب و تصرف، از ۷۶ مورد ایجاد آلودگی زیست محیطی جلوگیری و ۶۲ مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده که در مجموع منجر به معرفی  ۱۷۸ متخلف به مراجع قضایی توسط پرسنل یگان حفاظت استان شده است

اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به منظور حفاظت از تنوع زیستی ، جلوگیری از انقراض نسل گونه ها و تهدید زیستگاه های آبزیان و زیستمندان از رودخانه ها بویژه از دهانه رودخانه سفیدرود حفاظت می کند. همچنین در راستای فراهم سازی بستر مناسب برای تخم ریزی آبزیان در فصل تخم ریزی ماهی ، هر گونه صید و دام گذاری از اول اسفند تا سی ام اردیبهشت ماه هر سال ممنوع است.

استان گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه اصلی به طول حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رها سازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید است.

استان گیلان همچنین دارای ۱۷ پاسگاه دائمی و دو پاسگاه فصلی است که وظیفه حفظ و حراست از عرصه‌های بکر و کم‌ نظیر در مناطق تحت مدیریت را بر عهده دارند. 

بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، با تماس یکی از دوستداران حیات وحش یک قلاده کفتار که به نظر آسیب دیده می آمد، توسط کارشناسان حیات وحش رودبار زنده گیری و جهت بررسی های دامپزشکی به پارک پردیسان منتقل شد.
به گفته منصور سربازی معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان؛ بعد از مهار و تیمار حیوان در قفس، بلافاصله هماهنگی های لازم جهت انتقال و مداوای این کفتار ماده با مسئول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان انجام و این کفتار در شامگاه همان روز به تهران تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: کفتار ایرانی بیشتر شبگرد است اما گاهی اوقات اوایل صبح و اوایل غروب نیز دیده می شود و این اولین باری است که وجود این گونه در استان گیلان و شهر لوشان به صورت رسمی به ثبت رسیده است.
۷۲۹۵/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.