به گزارش خبرنگار ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا شامگاه دوشنبه در این آئین گفت:  برای گسترش فرهنگ مطالعه بین مردم آستارا، با همکاری مسئولان کارهای خوبی انجام گرفته است. 

سامان ساسانیان افزود: آستارا دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی است و نشست های کتابخوان باید به صورت جدی برگزار شود و نقش مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دارد. 

وی اضافه کرد: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی، به همکاری نهادهای تبلیغی و آموزشی نیاز داریم و باید خانواده ها نیز کنار مسئولان اجرایی و تشکل ها در این زمینه فعالیت کنند. 

رئیس اداره کتابخانه های آستارا هم گفت: خبرنگاران، الگوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند و نقش این قشر در ترویج مطالعه مهم است. 

آرزو عباس زاده بیان کرد: این نشست ها کتاب را به موضوع روز رسانه‌های جمعی تبدیل و نظر مردم را جلب می کند و تاکنون با برگزاری ماهانه یک نشست، اقشار مختلف مردم آستارا را بر سر سفره کتاب نشانده ایم. 

تجلیل از خبرنگاران معرفی کننده کتاب از جمله بخش های این آئین بود.

چهار باب کتابخانه آستارا با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۴۵ هزار جلد کتاب با ۳۸ هزار عنوان کتاب، دو هزار عضو فعال دارد. 

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی در حمله گروهک تروریستی طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان در سال ۱۳۷۷ به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و علاوه بر فعالیت ۹ نشریه محلی و نمایندگی شش خبرگزاری، دفترهای صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی در آن فعال است. 

۷۱۰۵/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.