گزارش روز سه شنبه روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ عارف شادکام رئیس اداره حفاظت محیط زیست گفت: با آغاز گشت مشترک بازرسی از سواحل و رودخانه های بخش حویق باحضور پاسگاه مرزی دریایی لمیر، پاسگاه انتظامی حویق و واحد منابع طبیعی چوبر 14 نفر از تخریب کنندگان سواحل و رودخانه های این بخش که با تراکتور و خاور اقدام به تخریب محیط زیست می کردند، شناسایی و پس از تنظیم صورتجلسه تحویل حوزه قضایی بخش حویق شدند.
بخش حویق از توابع شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار رشته رودخانه بزرگ شامل لمیر، حویق، چوبر و شیرآباد و 25 کیلومتر نوار ساحلی است.

** 14 عامل قطع درختان جنگلی آستارا دستگیر شدند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: 14 عامل قطع درخت، درختچه و نهال در جنگل ها توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
نسرین غزنوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد هفته گذشته در جنگل های بهارستان و بخش لوندویل به قطع درخت اقدام می کردند و 79 اصله درخت و نهال قطع شده به اداره منابع طبیعی منتقل شد.
وی بیان کرد: مشارکت همگانی در حفظ جنگل های هیرکانی ضروری است و با توجه به بازنگری در جرائم منابع طبیعی، قطع هر درخت 15 تا 75 میلیون ریال جریمه نقدی دارد.
غزنوی ادامه داد: افزایش قیمت چوب، زمینه ساز قطع درختان در جنگل و کنار رودخانه ها و قاچاق چوب شده است و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، مصادیق تخلف را با سامانه 1504 اطلاع دهند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 40 هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و 32 هزار هکتار از منابع طبیعی آن را جنگل تشکیل داده است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.