کودکان و نوجوانان 610 خانوار روستاهای آسیب دیده ناشی از سیل پل دختر لرستان از خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایت روانی تیم سحر جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم سحر این جمعیت به مدت چهار روز طی هفته گذشته با حضور در شش روستا شامل بابا خوارزم ، هلوس ، چاله ، چم مهر بالا و چم مهر پایین و میدان به کودکان و نوجوانان 610 خانوار روستاهای آسیب دیده خدمات آموزشی، فرهنگی و حمایت روانی ارایه دادند.
امید عظیمیان بیان داشت: تیم سحر هلال احمر گیلان شامل مددکار اجتماعی، مربی کمک های اولیه روانشناختی PFA، کارشناسان فرهنگی و ورزشی با حضور در استان سیل زده لرستان با برگزاری مسابقه های ورزشی، جنگ شادی و بازی و آموزش های کودکانه نسبت به ارایه خدمات حمایتی و روانی اقدام کردند.
تیم سحر، تیم های آموزش دیده و متخصصی هستند که پس از بلایای طبیعی و بحران ها در محل حادثه حاضر شده و با بررسی وضعیت روانی مردم برای اجرای برنامه های حمایتی، آموزشی و فرهنگی اقدام می کنند.
بر اساس آخرین آمار بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می کنند.

** پاکسازی هفتگی محلات رشت به اجرا درآمد
مدیر هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری رشت از آغاز اجرای طرح پاکسازی و خدمات رسانی ویژه به شهروندان در محلات مناطق پنج گانه شهرداری این کلانشهر خبر داد.
محمدباقر بشردانش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با هماهنگی های انجام شده با مناطق پنج گانه و شرکت های رفت و روب طرف قرار داد، قرار شد جمعه هر هفته، نیروهای خدمات شهری شهرداری رشت نسبت به پاکسازی محلات تا پایان سال 98 اقدام کنند.
وی خدمت رسانی ویژه به شهروندان در سطح محلات را از اهداف اجرای این طرح عنوان و اظهار داشت: در اجرای این طرح تمامی شرکت های طرف قرارداد موظف به ارائه خدمات مربوط به رفت و روب شامل پاکسازی زمین های بایر، حمل نخاله های سطح معابر، شستشوی جداول و تابلوهای شهری، امحاء دیوار نویسی، ترمیم کانیو و ... هستند.
وی یادآور شد: در اولین هفته اجرای طرح پاکسازی محلات رشت، روز گذشته پستک به سمت فرودگاه و کوچه های منشعب در منطقه یک رشت، محله دباغیان و حاشیه رودخانه پل عراق در منطقه دو، خیابان شهید عاطفی و حاشیه رودخانه زرجوب، بلوار خرمشهر بلوار شهید گمنام در منطقه سه رشت، محدوده کمربندی شهید بهشتی به سمت رودباری و کوچه های منشعب یونس آباد در منطقه چهار و جاده تهران، مسکن مهر، پل طالشان و لاکانشهر در منطقه پنج پاکسازی شدند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.

** احقاق حق و ابطال باطل از مهم‌ترین وظایف قاضی در نظام اسلامیست
قائم مقام رئیس کل دادگستری گیلان گفت: احقاق حق و ابطال باطل از مهم‌ترین وظایف قاضی در نظام اسلامی است.
گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری گیلان به ایرنا حاکیست؛ مجید الهیان در مراسم معارفه رئیس حوزه قضایی بخش کیاشهر‌ با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام، قضاوت را امری خطیر عنوان و تصریح کرد : انقلابی بودن، مقابله با فساد، مردمی بودن و احیاء حقوق عامه از تاکیدات مقام معظم رهبری در حکم هشت ماده‌ ای ایشان در انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه و در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی ذکر است و ما نیز باید در حد توان در اجرای منویات معظم له کوشش کنیم.
بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه و در شرق گیلان واقع است.
7296 / 7286/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.