به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد دلق پوش روز یکشنبه در جریان بازدید از چند واحد صنعتی بمنظور آشنایی با دستاوردها و تولیدات و بررسی مشکلات آنها در شهرک صنعتی رشت افزود: نگرش همگانی حمایت از تولید داخلی هنگامی رخ خواهد داد که صنعت گران نیز به خواسته مصرف کنندگان توجه و با افزایش کیفیت و بهبود مستمر محصولات خود را با نظر مردم همگام کنند.
وی تصریح کرد: این مردم هستند که بازخورد مناسب بودن یک محصول را به تولید کننده می دهند تا سهم خود را در فضای بازار بیشتر کنند.
وی ادامه داد: توجه به کیفیت محصولات یکی از مؤلفه های مهم در امر تولید است که تمامی عوامل یک واحد تولیدی صنعتی باید نسبت به آن متعهد باشند تا از بازار حذف نشوند.
دلق پوش در بخش دیگری از سخنانش روند و تعداد ثبت سفارش در استان را مطلوب ارزیابی و بیان کرد: در حال حاضر بانک‌ها برای صدور مجوز برات اسنادی، بحث بلوکه شدن 35 درصد ارزش ریالی کالا را مطرح کرده اند که این تصمیم در شرایط نامناسب اقتصادی امروز کشور مبنا و منطق درستی ندارد و باید بازنگری شود.
رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: هر واردکننده ای که قصد استفاده از روش برات تعهدی را داشته باشد برای ترخیص کالا از گمرک باید 35 درصد ارزش کالا را در بانک، به ضمانت بگذارد و بعد از ترخیص و ارائه اسناد ، پول خود را آزاد کند.
وی ادامه داد: در بعضی موارد این پروسه دو تا سه هفته به طول می‌انجامد؛ این در حالیست که واردات قطعات و مواد اولیه نیاز روزمره بسیاری از کارخانجات می باشد و اصولا نباید با چنین موانعی رو به رو شود.
دلق پوش از پژوهش به عنوان مبنای توسعه در صنعت یاد و تصریح کرد: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود چراکه پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت محسوب می‌شود.
وی افزود: حتی اگر نشانه‌هایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمی‌تواند مسیر مطمئنی را طی کند.
وی پیرامون بررسی مشکلات صنایع استان اظهار داشت: باید از ظرفیت های تمامی نهادهای هم خانواده صنعت ، معدن و تجارت جهت تقویت بیش از پیش صنعت گیلان و توسعه آن بهره برد.
دلق پوش تصریح کرد: عدم الزام در تهیه بسته اقتصادی، فقدان استراتژی و برنامه مدون از سوی فعالان عرصه تولید و ارائه آن به سیاستگذاران و مقننین یکی از دلایل بارز تضعیف و پیدایش چالش در تولید صنایع است.
شرکت شهرک های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یک هزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یک هزار و 319 هکتار آن بخش عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.