رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز پنجشنبه در حاشیه این برنامه فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: دوستداران طبیعت، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با شعار مقابله با تهدیدات زیست محیطی، حدود 500 کیلوگرم زباله جمع کردند.
محمدرضا روشنی افزود: متاسفانه عده ای با رهاسازی زباله، سبب تخریب طبیعت و زحمت شهروندان می شوند و سازمان های غیردولتی دوستدار طبیعت، به ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست کمک کنند.
وی بیان کرد: طبیعت متعلق به همه نسل هاست و باید فرهنگ رها نکردن زباله در آن، با تلاش همگانی در جامعه نهادینه شود.
وی اظهار کرد: حیران، پناهگاه حیات وحش و تالاب استیل از مناطق گردشگرپذیر آستاراست و مسافران نیز در پاکیزگی آنها احساس مسئولیت کنند.
پناهگاه حیات وحش آستارا با یک هزار و 74 هکتار وسعت، در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله در این شهرستان تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.

** رژه خودرویی پدافند غیرعامل در خیابان های آستارا برگزار شد
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این رژه با هدف تمرین واکنش سریع و صحیح نیروهای امدادی در حوادث غیر مترقبه و کاهش خسارات آن برگزار شد.
حسین خورشیدی افزود: نیروهای ستاد مدیریت بحران و کارگروه امداد و نجات آستارا با حدود 50 دستگاه خودروی سبک و سنگین، آمادگی خود را برای مدیریت حوادث، در خیابان ها به نمایش گذاشتند.
هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیر عامل است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.