به گزارش خبرنگار ایرنا تعدادی از بازاریان آستارا امروز یکشنبه به مناسبت سالروز ولادت امام کاظم (ع) برای گردشگران داخلی و خارجی نقل و شیرینی تعارف می کنند و عده ای از اهالی روستاهای آستارا و تالش از شب گذشته با پای پیاده در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) حاضر شده و اظهار ارادت می کنند.
جشن میلاد امام موسی کاظم (ع) شب گذشته نیز با اجرای مولودی خوانی و سخنرانی پیرامون فضایل آن حضرت در مسجد جامع روستای بیجاربین شهرستان آستارا برگزار شد.
امام جمعه آستارا در این آئین گفت: حضرت موسی کاظم (ع) در عصر خلافت منصور عباسی به مقام امامت نائل آمد و تا سال 183 هجری، چند بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی شد اما از تبلیغ دین و رسالت الهی دست برنداشت.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: غلبه بر خشم از ویژگی های بارز این امام همام بود و فرو بردن خشم، انسان را از ارتکاب به بسیاری از گناهان بازمی دارد.
وی ادامه داد: آن حضرت در علم، حلم، تواضع، مکارم اخلاق و بخشندگی اسوه بود و با احیای سنن پدر گرامیشان، اسلام راستین را حفظ و تقویت و در راه انجام وظایف الهی جان خود را فدا کرد.
حافظ نیا گفت: این امام همام به خاطر کثرت عبادت و زهد به العبد الصالح معروف و در طول عمر خود بسیار اهل عبادت بود.
مولودی خوانی و توزیع شیرینی از بخش های دیگر این آئین بود.
امام موسی بن جعفر(ع) در 20 ذی الحجه 128 هجری در روستای ابواء بین مکه و مدینه متولد شد و در 20 سالگی رسالت و مسئولیت سنگین امامت را برعهده گرفت و به مدت 35 سال جامعه اسلامی را هدایت کرد و در 25 رجب 183 هجری قمری در 55 سالگی به دستور هارون الرشید خلیفه عباسی به شهادت رسید.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.