به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این اداره کل سعید مازندرانی در نشست کارشناسان تعاون با اشاره به ظرفیت خوب تعاونی‌ ها استان و یادآوری حمایت از تعاونی ‌های توانمند، اظهارداشت: مبحث اشتغال اولویت اول کشور است وتعاون به عنوان یکی از بخش‌ های اشتغالزا نقش موثری در این زمینه دارد.
وی با اشاره به سهم 25درصدی تعاونی ها در حوزه اقتصاد کشور ،تصریح کرد: یکی از اهداف تعاونی ‌ها فراهم آوردن شغل برای افرادی بوده که امکانات و تجهیزات برای خوداشتغالی را ندارند و این ظرفیت باعث می ‌شود تعاونی ‌ها فرصت‌ های برابر وعدالت اقتصادی را به وجود بیاورند.
مازندرانی همچنین گفت که از سال گذشته طرح انحلال تدریجی تعاونی‌ های راکد در استان عملیاتی شد و این طرح به همراه طرح خوشه تعاونی مبل عطاآباد به عنوان الگو در کشور مطرح گردید.
وی با تاکید بر اینکه 20 درصد از منابع اشتغال امسال برای بخش تعاون است، افزود: در اقتصاد مقاومتی برش مهمی برای تعاونی‌ ها در نظر گرفته شده و تشکیل تعاونی ‌های سهامی عام، روستایی، توسعه عمران، دانش‌ بنیان و دانشجویی در دستور کار استان قرار دارد.
به گفته وی؛ طرح 60 روستا 60 تعاونی و همچنین فعال کردن تعاونی ‌های دهیاری از دیگر اولویت ‌های بخش تعاون است.
وی با اشاره به پرداخت بیش از 750 میلیارد ریال وام به تعاونی ‌های استان در سال گذشته، افزود: از تعاونی ‌های توانمند با ارائه تسهیلات، آموزش، مشاوره و سایر خدمات حمایت می‌ کنیم.
3014/1648
تنظیم: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.