به گزارش روزشنبه ایرنا از بنیاد مسکن استان، محمد تقی زمانی نژاد در حاشیه بازدید از طرح های هادی کردکوی، گلستان را از استانهایی بیان کرد که با 49.2 درصد دارای نرخ جمعیت روستایی بالا است و افزود: به دلیل کمبود اعتبارات، هنوز نیمی از طرح های هادی روستایی استان اجرایی نشده است.
به گفته وی؛ در برخی از شهرستان‌ها، طرح هادی در همه روستاها به اجرا درآمده است و بخشی از روستاها نیز همچنان چشم انتظار اجرای این طرح و ساماندهی فضای کالبدی این مناطق هستند.

* 91درصد روستاهای کردکوی از طرح هادی برخوردار شدند
‌هدایت زنگانه مدیر بنیاد مسکن کردکوی نیز با بیان اینکه همه روستاهای شهرستان به غیر ازمناطق کوهستانی دارای طرح هادی هستند و فازهای مختلف طرح در حال اجرا است، اظهار کرد: این شهرستان 31 روستا با 35 هزار نفر جمعیت دارد.
وی افزود: در 4 سال اخیر بیشتر روستاهای این شهرستان دارای طرح هادی شده‌اند، در عین حال این طرح‌ها به غیر از روستاهایی که سکونتگاه‌های دائمی نیستند و جزو نقاط جمعیتی کوهستانی به شمار می‌روند، در 91‌درصد روستاها در حال اجرا است.
به گفته وی؛ اکنون فاز سوم اجرای طرح هادی در 2روستا از جمله مهترکلاته آغاز و 7 روستا نیز در مرحله دوم عملیات اجرایی طرح هادی قرار دارند.

* کنداب و رادکان دارای اعتبارطرح هادی شدند
مدیر بنیاد مسکن کردکوی این شهرستان را در حوزه اجرای طرح هادی فعال بیان کرد و افزود: برخی از روستاها همچون ایلواریکدانگه و سرکلاته خرابشهر به‌عنوان روستاهای شاخص با بافت ارزشمند تعیین شده‌اند و اجرای طرح هادی منطبق بر ضوابط این ‌گونه مناطق در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: همچنین روستای کنداب به‌عنوان بافت باارزش و روستای رادکان به‌عنوان روستای هدف گردشگری در برنامه ششم دارای ردیف اعتباری شدند.
شهرستان کردکوی واقع در غرب استان گلستان افزون بر 75هزار نفر جمعیت دارد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.