به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز چهارشنبه درجلسه هماهنگی هفته سلامت در گنبدکاووس افزود: 'زندگی سالم، با نشاط و امید' شعار امسال هفته سلامت است که برنامه های پیش بینی شده براساس این شعار و روز شمار تعیین شده، اجرایی می شود.
وی، برپایی نمایشگاه با 26 غرفه بامشارکت ادارات و نهادها و بخش خصوصی، برپایی چهار جشنواره غذای سالم، نواخته شدن زنگ نوای سلامت در مدارس، دو پیاده روی ویژه پرسنل مراکز درمانی و خانواده ها به امامزاده یحیی بن زید (ع) و امامزادگان آق امام در آزادشهر را از مهمترین برنامه های هفته سلامت در گنبدکاووس برشمرد.
دکتر بدیعی اضافه کرد: برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان، ارائه گزارش حوزه سلامت از سوی مدیران شبکه بهداشت و درمان در مصلی های نمازجمعه، عیادت از بیماران و برگزاری دو همایش دانش آموزی سفیران سلامت و مبارزه با سالک از دیگر برنامه های هفته سلامت در این شهرستان است.
وی با تاکید برضرورت همکاری بیشتر ادارات و نهادها در اجرای برنامه های هفته سلامت با شبکه بهداشت و درمان بویژه در برپایی نمایشگاه و نیز انجام آموزش های عمومی در حوزه سلامت جامعه، تصریح کرد: ارائه مشاوره روان، تغذیه و انجام برخی آزمایش های پزشکی از مهمترین غرفه های نمایشگاه هفته سلامت در گنبدکاووس است.
رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس همچنین باتاکید برضرورت همکاری بیشتر ادارات و نهادها با متولیان بهداشت درارتقای سطح سلامت جامعه، یادآور شد: سلامت از حوزه های مهم است که یک نهاد به تنهایی نمی تواند از عهده آن برآید بنابراین مشارکت همگانی در ارتقای سطح سلامت یک نیاز ضروری است.
دکتر بدیعی گفت: برای ارتقای سطح سلامت جامعه، ادارات و نهادها می توانند در راستای طرح تقسیم کار ملی که پیشتر از سوی وزارت کشور و استانداری گلستان درحوزه کاهش آسیب های اجتماعی به ادارات ابلاغ شده است، در حوزه سلامت نیز با شبکه بهداشت و درمان همکاری نمایند.
وی، آموزش عمومی به مردم را مهمترین راهکار در ارتقای سطح سلامت جامعه دانست و اضافه کرد: آموزش و پرورش از نهادهای زیربنایی در حوزه آموزش و فرهنگ سازی است که می تواند به دانش آموزان از سنین کودکی آموزش دهد.
شهرستان گنبدکاووس با 380 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.