به گزارش خبرنگار مهر، سیدصادق بنی عقیل پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: طی ۱۱ ماهه ۹۸ حدود ۵۷ هزار و ۱۸۲ مراجعه کننده به مراکز انتقال خون استان داشتیم که از این تعداد ۴۵ هزار و ۳۲۹ واحد خونگیری از این افراد انجام شد.

وی افزود: این ارقام نشان می دهد که وضعیت اهدای خون استان نسبت به سال قبل سه درصد افزایش یافته است.

بنی عقیل گفت: اهداکننده مستمر در سال ۹۸ به طور میانگین ۶۶.۷ درصد و اهداکنندگان باسابقه ۲۶.۷ درصد و اهداکنندگان بار اول ۶.۵ درصد بوده است.

وی بیان کرد: میزان اهدای بانوان در ۱۱ ماهه امسال، حدود ۵.۳۴ درصد بوده است که نسبت به سال قبل دو دهم درصد رشد داشته است.

بنی عقیل ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در سطح استان داریم که شامل ۹۸۰ بیمار دیالیزی، ۴۰۶ بیمار تالاسمی، هزار و ۹۳۹ بیمار سرطانی و ۲۰۰ بیمار هموفیلی هستند.

وی ادامه داد: این افراد نیاز به فرآورده های خونی دارند و هیچ شرایطی این نیاز آن ها را مستثنی نمی کند.

بنی عقیل گفت: در اسفند ۹۷ سه هزار و ۲۶۱ نفر به مراکز انتقال خون گلستان مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۶۸۹ واحد خون گیری انجام شد.

وی با بیان این که شیوع کرونا انسال باعث کاهش مراجعان به مراکز اهدای خون شده است و حتی به زیر ۱۰۰ واحد در روز هم رسیده است، ادامه داد: در ۲۰ روز نخست اسفند ۹۸، تعداد مراجعان به مراکز اهدای خون در استان به دو  هزار و ۵۲۹ نفر رسیده که از این تعداد دو هزار و ۶۱ واحد خونگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

 مدیرکل انتقال خون گلستان تأکید کرد که گلستان به همه گروه های خونی نیاز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1378449
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.