به گزارش ایرنا حجت الله یوسفی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران، ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: بیش از ۹۵ هزار متر مربع فضای روباز و نزدیک به ۲۰ هزار متر مربع فضای ورزشی سرپوشیده در گنبدکاووس ایجاد شده است.

وی افزود: در مجموع ۲۰ سالن ورزشی روستایی و شهری و ۲۱ باشگاه خصوصی ویژه آقایان و ۱۲ باشگاه خصوصی ویژه بانوان در گنبدکاووس وجود دارد که این سطح از فضای ورزشی جوابگوی جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان نیست و توسعه این سرانه در اولویت قرار دارد.  

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: عملیات ساخت استخر دولتی از اواخر سال ۹۷ آغاز شده و ساخت طرح هایی مانند خانه والیبال به بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و تلاش داریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد و ساخت سالن بانوان نیز بعد از چند سال توقف شروع شده است.

یوسفی گفت: سال ۹۶ تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان هشت هزار و ۲۰۰ نفر بود که تا پایان سال ۹۷ این آمار به بیش از ۹ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به نبود خانه جوان در گنبدکاووس بیان کرد: راه اندازی خانه جوان در حال پیگیری است و افزون بر آن در اواخر سال گذشته با تاکید فرماندار، اتاق فکر شهرستان افتتاح و کانون علمی اندیشه جوان تشکیل شده و تاکنون جلسات مختلفی با محوریت سند جامع جوانان برگزار شده است.

وی ادامه داد: قرار است سند جامع جوانان گنبدکاووس با همکاری نخبگان و افراد فرهیخته تا سال ۲۰۲۰ تهیه و یک برنامه پنج ساله تا سال ۲۰۲۵ برای تمام دستگاه‌های فرهنگی شهرستان با محوریت تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با راهکارهای بهبود وضعیت جوانان تدوین شود.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: با وجود اینکه این شهرستان از لحاظ ورزشی در جایگاه نخست استان گلستان ایستاده و قطب بسیاری از رشته ها از جمله والیبال، والبیبال نشسته، سوارکاری، دو و میدانی، سپک تاکرا و فوتبال است باید ساخت سالن ورزشی ۶ هزار نفری والیبال، خوابگاه ورزشی و آکادمی جانبازان برای این قشر در گنبد در اولویت قرار گیرد.   

به گزارش ایرنا شهرستان گنبدکاووس که با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان به شمار می‌رود، افزون بر ۹  هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب ۳۸ هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.