به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: با توجه به نرخ بالای بی سوادی در شهرستان کهگیلویه بر اساس آمار منتشر شده از سوی آموزش و پرورش استان در سال 95، نیاز است که جهش مطلوب و چشمگیری در امر سواد آموزی در این منطقه روی دهد.
وی افزود: بالاترین نرخ بی سوادی در سال 95 در کهگیلویه و بویراحمد با 88.2 درصد مربوط به شهرستان کهگیلویه و بالاترین نرخ باسوادی با 96.6 مربوط به شهرستان گچساران بوده است.
احمدی بر ایجاد بستر برای مهارت آموزی سواد آموزان در کنار امر سواد آموزی تاکید کرد و گفت: در صورت فراگیری مهارت‌های لازم به این سواد آموزان وام‌های اشتغال روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار اعطا خواهد شد.
وی تصریح کرد: پرداخت به موقع سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان توسط شهرداری‌ها ضروری است و با شهرداری‌هایی که در این زمینه کم کاری کنند برخورد خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: کتاب شهروندان کوچک در قالب پنج فصل و در 45 صفحه برای 10 هزار دانش آموز دوره پیش دبستانی این استان در دست تدوین است.
هادی زارع پور بیان کرد: رویکرد تدوین این کتاب مساله محوری بوده و به مسائلی از جمله حقوق شهروندی، محیط زیست، صرفه جویی و دیگر موارد می‌پردازد و تا اول مهر سال جاری در اختیار این دانش آموزان قرار می‌گیرد.
زارع پور با اشاره به ایجاد مراکز سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هشت مرکز سواد آموزی با هدف آموزش مهارت ها در شهرستان ها و مناطقی از جمله گچساران، دهدشت، بهمئی، مارگون، لوداب، چاروسا، لنده و دنا راه اندازی می شوند.
وی گفت: در این مراکز غیردولتی مهارت های اجتماعی ، مهارت های زندگی و حقوق شهروندی به سواد آموزان آموزش داده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حجم ابلاغی سواد آموزان در کهگیلویه و بویراحمد امسال پنج هزار و 635 نفر است که از این تعداد 2 هزار و 655 نفر در دوره سوادآموزی یکهزار و 142 نفر در دوره انتقال و یکهزار و 838 نفر در دوره تحکیم هستند.
وی افزود: براساس ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش وپرورش و سازمان نهضت سوادآموزی کشور عملکرد معاونت سوادآموزی استان هم اکنون در رتبه دوم در بین 32 استان کشور قرار دارد.
براساس سرشماری سال 95 جمعیت بی سواد گروه سنی 10 تا 49 سال استان 34 هزار و 106 نفر است که 9 هزار و 205 نفر مرد و 24هزار و 901 نفر زن هستند.
در بین شهرستان ها نیز گچساران وبویراحمد با 96/6 و 93/8 بیشترین و کهگیلویه با 88/2 و لنده با 88/4 کمترین میزان باسوادی را دارند.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.