به گزارش ایرنا، آرمان خالقی روز سه شنبه در همایش گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در یاسوج، افزود: در شرایط کنونی دستگاه‌های خدمات رسان حق قطع کردن آب، برق، گاز و دیگر خدمات را نخواهند داشت و تولید باید بیش از پیش تقویت شود.
وی افزود: بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاون در اقتصاد ملی تأثیر گذارند و باید در تصمیم‌های اقتصادی کشور حضور داشته باشند ولی همیشه مغفول مانده‌اند.
خالقی بیان کرد: در جنگ اقتصادی موجود در کشور با خیانتکارانی که سبب تشنج در اقتصاد می‌شوند بدون هیچ گونه گذشتی برخورد خواهد شد.
مدیر امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: تفاهم نامه‌ای میان وزارت صنعت و معدن و محیط زیست در زمینه تسهیل در صدور مجوزهای زیست محیطی طرح‌های تولیدی منعقد شده است.
عبدالله صفایی پور عنوان کرد: همچنین سامانه جامع تجارت با هدف تفویض اختیار به استان‌ها و عدم نیاز مراجعان به تهران راه اندازی شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دشمنان در این تلاش‌اند که خدمات نظام را کمرنگ نشان دهند باید مسئولان اجرایی کشور و کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بیشتر این توطئه شوم را خنثی کنند.
جعفر گوهرگانی افزود: با توجه به فرمایشات رهبری دغدغه اصلی متولیان امر در کهگیلویه و بویراحمد رفع و تسهیل مشکلات واحدهای تولیدی است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته تاکنون ۴۰۰ جواز تأسیس با حجم سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده است.
داریوش دیودیده گفت: این مهم سبب ایجاد 17 هزار فرصت شغلی خواهد شد و تحول چشمگیری در بخش اشتغال را رقم خواهد زد.
وی افزود: طی سال گذشته 640 پروانه بهره برداری در زمینه صنعت معتبر با ۱۰ هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری در استان صادر شده است.
دیودیده عنوان کرد: همچنین در بخش معدن نیز ۷۵ پروانه بهره برداری با حجم 500 میلیارد ریال صادر شده است.
در پایان این همایش از تولیدکنندگان برتر کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد و شاغلان بخش صنعت آن حدود 9 هزار نفر اعلام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 751 واحد صنعتی، یک درصد پروانه‌های بهره برداری صنعتی، 31 صدم درصد سرمایه گذاری و 41 صدم درصد اشتغال بخش صنعت کشور را داراست.
میزان سرمایه گذاری بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد 31 صدم درصد از سرمایه گذاری صنعتی ایران است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.