به گزارش ایرنا، جعفرگوهرگانی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد افزود: برخی ادارات و نهادهای اجرایی در راستای بکارگیری و یا پرداخت حقوق و مزایای فرزندان شاهد کوتاهی کرده اند که با توجه به تاکید استاندار این مهم باید در اسرع وقت ساماندهی و اقدامات قانونی و عملی برای رفع مشکل انجام شود.
وی مشکل در روند پرداخت حقوق و نحوه بکارگیری 100 نفر از فرزندان شاهد در قالب طرح کارورزی در برخی دستگاه ها را یادآور شد و گفت: برخی از این افراد حتی از زمان بکارگیری حقوقی دریافت نکرده اند.
وی ابراز داشت: بر اساس قانون و تعهد اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان حقوق این افراد به مدت یک سال از زمان بکارگیری بر عهده این نهاد است و بعد از یک سال به بعد نیز بر عهده دستگاه مربوطه خواهد بود.
گوهرگانی ابراز داشت: موضوع پرداخت حقوق و معوقات و همچنین موضوع و نحوه اسخدام این افراد در نشستی تعاملی با ذی حسابان، مدیران کل دستگاه های مربوطه، سازمان برنامه وبودجه، مشاور امور ایثارگران و حوزه منابع انسانی و تحول اداری استانداری ظرف 10 روز تعیین تکلیف و نیجه نیز به استاندار گزارش شود.
گوهرگانی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست متعهد شد که مشکل پرداخت حقوق و معوقات 50 نفر این افراد را در سال 97 با ارایه راهکارهای قانونی و مجوزهای لازم مرتفع خواهد کرد.
وی افزود: رفع مشکل سایر افراد نیز در نشست تعاملی و بین بخشی با دستگاه های مربوطه انجام خواهد شد.
گوهرگانی گفت: مدیران کل دستگاه های اجرایی ، حوزه های توسعه منابع انسانی و ذی حسابان دستگاه های اجرایی باید با اشراف کامل و افزایش میزان اگاهی خود راهکارها و روزنه های قانونی به دنبال مجوزهای لازم برای استخدام و بکارگیری جوانان بیکار در استان باشند.
وی ابراز داشت: البته فرصت ها و مجوزهای لازم فراوانی در زمینه بکارگیری افراد در قالب های گوناگون ادری وجود دارد که یا بر اثر ناآگاهی و اشراف نداشتن به قوانین و یا اهمال و کوتاهی های گذشته از دست رفته اند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون اقدام های ارزنده ای برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران و خانواده شهدا انجام داده هر چند که نباید تلاش دیگر دولت ها نادیده گرفته شود.
گوهرگانی افزود: در دولت تدبیرو امید و از سال 1392 تاکنون 849 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد استان پس از قبولی در آزمون ورودی در دستگاه های اجرایی استان مشغول به کار شده اند و مشکل بیکاری 420 نفر نیز با دریافت تسهیلات بانکی برطرف شد.
وی افزود: همچنین در این مدت بیش از 27 هزار مورد سرکشی و دیدار با خانواده شهدا و جامعه ایثارگران استان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید، بیش از 9 هزار جانباز و 317 آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.