به گزارش ایرنا، امیر مجدآرا روز یکشنبه در نشست شورای ورزش همگانی در کهگیلویه وبویراحمد افزود: سالانه حدود 20درصد مردم کشورمان در این رشته ورزشی شرکت می کنند که سال 96حدود 22 درصد مردم در استان های مختلف به این رشته تمایل نشان دادند.
وی تصریح کرد: سند تحول و تعالی ورزش های همگانی دارای هفت فصل و 38 طرح است که مهمترین اهداف تدوین آن نیز فرهنگ سازی و توسعه ورزش همگانی در راستای افزایش نشاط، شادابی، سلامت و تندرستی عموم مردم است.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: حدود 60 رشته زیرمجموعه ورزش همگانی وجود دارد که توسعه این رشته‌ها در جامعه نیز سبب بهبود وضعیت سلامت مردم، بالا رفتن قوای جسمانی و کاهش انواع بیماری‌هاست.
رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش‌های همگانی اختصاص یافته که باید از این ظرفیت استفاده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: یکی از عوامل اساسی در بروز بیماری های قلبی وعروقی که هم اینک علت اصلی و نخست در مرگ و میر مردم ایران و این استان است کم تحرکی و تمایل ضعیف مردم به ورزش است.
علی محمد احمدی افزود: سبک زندگی ماشینی وامروزی در جامعه در کنار کم تحرکی تهدیدی برای سلامت مردم و از علت‌های ایجاد هزینه‌های زیاد درمانی شده است.
وی بیان کرد: ورزش‌های همگانی از جمله پیاده روی خانوادگی یکی از راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین عوامل نشاط و سلامتی جامعه است.
وی ادامه داد: مطرح شدن ورزش به عنوان یک صنعت و قدرت در دنیا لزوم توجه بیشتر برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه ورزش به ویژه ورزش همگانی را مشخص می‌کند.
احمدی به ظرفیت‌های طبیعی استان اشاره کرد و ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط خاص طبیعی و جغرافیایی ویژه می تواند در زمینه ورزش‌های همگانی پیشرو باشد.
مدیر کل اداره ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: سال گذشته افزون بر 250 برنامه در حوزه ورزش همگانی اجراشد.
سید محمد تقی علوی افزود: 6 تیم نیز از هیات ورزش همگانی استان به مسابقات ملی اعزام شدند.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این نشست به عنوان سفیر ورزش‌های همگانی در استان معرفی شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده زن و مرد در رشته‌های مختلف دارد.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.