به گزارش ایرنا، گروه های مردم کهگیلویه و بویراحمد از مناطق مختلف این استان همراه با انبوه گردشگران نوروزی برای بهره گیری از طبیعت زیبا، جذاب، چشم نواز و چهارفصل استان عازم دشت و دمن ها، عرصه های طبیعی، تفرجگاه ها و بوستان ها شده اند.
مکان های تفریحی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد از جمله آبشار یاسوج، تنگ گنجه‌ ای، تنگ مهریان، تنگ تامرادی، پیست اسکی کاکان بویراحمد، دریاچه سد شاه قاسم یاسوج، آبشار مارگون، امام زاده بی بی حکیمه (س) گچساران، چشمه بلقیس چرام، امام زاده سید محمید در بخش قلعه رئیسی، برم الوان بهمئی و رودخانه موگرمون لنده از روز گذشته تا امروز با حضور جمع زیادی از مردم و گردشگران این استان مواجه بوده است.
در روز 13 فروردین و بر اساس آداب و رسوم کهن ایرانیان مردم به دامان طبیعت می روند.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر بین استان‌ های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر و خوزستان قرار دارد و به عنوان نگین سبز زاگرس و شمالی در جنوب کشور مشهور است.
وجود اقلیم های متفاوت و تنوع آب و هوایی بر زیبایی های این دیار افزوده است.
هنگامی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرستان های کهگیلویه، گچساران، باشت، چرام، بهمئی و لنده روییده در مناطق سردسیری این استان شامل بویراحمد و دنا کوه ها و دشت ها با برف سفیدپوش شده و فاصله این دو آب و هوای متفاوت نیز کمتر از یک ساعت است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، تنگ پیرزال ، دشت مازه کهگیلویه، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و مکان های مورد توجه مردم در روز طبیعت است.
افزون بر 2 هزار اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد بیش از 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
طبیعت بکر و زیبا در سرزمین برف و آفتاب ، اماکن تاریخی، چشمه ها و تفرجگاه‌های بکر، آبشارهای مفرح و رودخانه های خروشان درکنار پوشش انبوه جنگل های سرسبز بلوط و رایحه خوش بوته های کوهساران از جلوه های بدیع و زیبایی های خداوندی در این دیار رویایی است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، آثار متعدد تاریخی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب و از مناطق هدف گردشگری در ایران است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.